Arkeologit-keskustelussa tutkitaan Suomen muinaisuutta, historiaa ja vähän muutakin.

Muinainen Salon (Saulin) ja Taavin (Davidin) kuningaskunta

Lisää
1 vuosi 1 kuukausi sitten #50571 : Storyan
Sä aloit selittää uhraamisjärjestelmästä asiaan liittyen, en minä. Vaikka tää on sellainen vähäinen muistiinpanoketju, mä en halua mitään sperman juomis- tai uhraamisjärjestelmä- skeidaa tänne. Yleensäkin, sakojen historia, identiteetti ja kulttuuri on ollut niin törkeän omimisen ja väärennöksen kohteena lähtien Rooman kirkosta ja sen valtaannostamista IE- idiooteista, ettei enää viitsi eikä jaksa sitä. 

The Bhagavad- Pyhäkaavat- kirja muinaisten mv- finnoarjalaisten heimojen eli kalmistokulttuurin vaiheista ja elämästä esiroomalaisen rautakauden alussa, heidän itsensä kirjoittamana.
www.bod.fi/kirjakauppa/the-bhagavad-pyha...roinen-9789523185616

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
1 vuosi 1 kuukausi sitten #50573 : Storyan
Sofi Oksanen on kiinnittänyt huomiota suomalaisen yhteiskunnan tai "suomalaisten" kehittymättömään arvomaailmaan ja moraaliin.
www.iltalehti.fi/iltv-paivarinta/a/3204d...33-8425-98558d49dcad

Täällähän ei voi keskustella edes alkuperäisten, arjalaisten suomenheimojen identiteetistä edes yliopistotasolla. Jo tämä kertoo millaista populaa täällä nykyisin rypee. 

The Bhagavad- Pyhäkaavat- kirja muinaisten mv- finnoarjalaisten heimojen eli kalmistokulttuurin vaiheista ja elämästä esiroomalaisen rautakauden alussa, heidän itsensä kirjoittamana.

Lisää
1 vuosi 1 viikko sitten - 1 vuosi 1 viikko sitten #50715 : Storyan
Liittyen edellisiin viesteihin, tässäkin käy ilmi se, mihin toisen, kehittyneemmän kansan, heimon, klaanin etc. identiteetin omiminen voi johtaa. Medvedev julistaa, että Kieva on aina ollut venäläinen ja Venäjän pitää vallata se takaisin.

www.pravda.com.ua/eng/news/2022/11/20/7377166/

Ruseilla ja nykyisellä prsläpi- valtiolla nimeltään "Russia" ei ole muuta yhteistä kuin nimi. Rusithan olivat finnoarjalaisten R1a- linjaisten saka-jäämien (Panu Yami/Benjamin) klaani. Arkeologiassa  jäämit edustivat ns.kalmisto-/metalli-/maatalouskulttuuria.

Putin, Medvedev ja useimmat regimen kuuluvat ovat mk-taustaisia tai jopa täysin eri rotua/etnisyyttä, kuten siperianmongoloideja. Näillä ei ole etnohistoriallisten rusien tai Kievan Rusin kanssa mitään tekemistä. 

Eli kun täkäläiset mk-taustaiset pseudosuomalaiset kauhistelevat Venäjän alkeellisuutta, ovat itse samaa prsläpiporukkaa, mitä tulee toisen kansan identiteetillä kykkimiseen.

Sama asia, jos ja kun puhutaan "eurooppalaisista arvoista". Tässäkin metsästäjä-keräilijätaustaiset vain kykkivät arjalaisten heimojen (helleenit mukaanlukien) etnokulttuurilla ja etnohistorialla. Vai oliko esim. kannibaalisilla mk- I-YDNA- populaatioilla "demokratia" - käsitystä tai edes järjestäytynyttä yhteiskunta? Ei todellakaan. 

En yhtään ihmettele, että Azovit ym. halusivat eroon multietnisen prsläpi- Venäjän vaikutuksesta. 

Mielenkiintoista onkin, että kasakoiden (cossack) nimi juontaa sanoista ka saka. Tässä on samaa muunnosta kuin Canuten nimessä "ka Nuutti". "Ka" kuuluu karjalan murteeseen ja se esiintyy runsaasti myös Bhagavad Gitassa kun kirjoittaja selventää ja tarkentaa esim. jonkun mainitsemansa hlön asemaa tai sijaintia. 

Ukr. rodu ja suom. rotu ovat myös suht samamerkityksisiä. 

Viimeksi muokattu: 1 vuosi 1 viikko sitten Storyan.

Lisää
1 vuosi 1 viikko sitten - 1 vuosi 1 viikko sitten #50717 : Storyan
Lukuisten kielellisten ja etymologisten vastaavuuksien lisäksi myös 'luha' on suomea. Tämähän esiintyy Luhanskin nimessä, mikä puolestaan liittyy Don/ Dane/Tane- heimon muinoin nimeämään ja asuttamaan alueeseen. Huom. vastaavuus danain asuttaman Hämeen 'luhaan'. 

Luha:"Suomen sanojen alkuperä" etymologisen sanakirjan mukaan:LUHA 1 = (Häme, paik. Lounais-Suomen itämurteet; tav. mon. LUHAT)
’kangaspuiden liikkuva osa, johon pirta kiinnitetään, KLUHAT (Satakunta),
KLUVAT(Lounais-Suomi, Uusimaa, Etelä- ja Keski-Suomi)
< nykyruotsi klove, murteissa klåva; ’pihti’ (muinaisruotsi klovi,
muinaisnorja klofi ’haara, haarukka, halkaistu puutikku, pihti’)LUHA 2 = ’riihen puimahuone’ ks. luuvaLUUVA = (Agr, Länsi-Suomi, ei Pohjois-Suomi), LUVA, LUHA ’riihen puimahuone’
Nykyruotsi loge, murt. lo, love, lugge, muinaisruotsi loofve, muinaisnorja
loe, lo, nykynorja laave; muoto LUHA näyttää lainautuneen muita aiemmin.
Skandinaavinen laina pohjoissaamessa LOAVVAÁlgu-tietokannassa tai sanakirjoissa ei löydy merkitystä sanalle 'loavva'.Buriid juovllaid - Hyvää Joulua!-lisäys Rovaniemeltä:Koska kysyjän lähistöllä on vesistö, voisi sanan merkitystä miettiessä tulla kyseeseen Christfrid Gananderin "Nytt finskt lexicon" -sanakirjassa oleva selitys. Gananderin mukaan luha on "matala niitty, jonka yli vesi käy". Toki tämä sana on yleisemmin tunnettu luhta-muodossa, mutta ehkä teidän tapauksessanne voisi tulla kyseeseen.Lapponica-tietopalvelun puolesta
Mauri Aittaniemi
kirjastonhoitaja
Lappi-osasto
Lapin maakuntakirjasto

Viimeksi muokattu: 1 vuosi 1 viikko sitten Storyan.

Lisää
1 vuosi 1 viikko sitten #50720 : Storyan
Kykkiessään alkuperäisten suomenheimojen identiteetillä ja esittäessään näiden sakojen adaptoidun kielen omana alkuperäiskielenään on "ymmärrettävää", että saamelaiskäräjälakiinkin jäi vastaava kulttuuriparasiittimainen aukko:

Vuonna 1995 säädettiin saamelaiskäräjälaki, johon on perustuslakiasiantuntijoiden, saamelaiskäräjien ja YK:n mukaan jäänyt virhe, joka mahdollistaa sen, että saamelaiskäräjille pääsee henkilöitä, jotka EIVÄT OLE saamelaisia.IS

Nythän eduskunta ja hallitus ovat  täynnä pskaporukkaa, JOKA EI OLE ALKUPERÄISTÄ ARJALAISSUOMALAISTA. 

Lisää
11 kuukautta 3 viikkoa sitten - 11 kuukautta 3 viikkoa sitten #50778 : Storyan
Bhagavad Gitan mukaan Taavi/David oli aasa, eli Asherin heimon jäsen. Näin ollen merikansa Meshwes oli todennäköisesti ainakin osittain aasoja. Raamattuhan selittää Davidin Judahin sukukuntaan kuuluvana. Ukra tai Ugra oli ja on Asherin klaani. Myöhempi slaaviselitys Ukrainan nimelle (rajamaa) on väärä siinä mielessä, että Ukra oli ja on aasa. 

Oli miten oli, muinaiset saka- tietäjät tiesivät lopun ajat. Profeettojen alkuperäinen tittelihän oli tietäjä, ei profeetta. He tiesivät myös hyökkäyksen Ysir-maahan. Israelia ei ollut olemassakaan vaan kyseessä olivat arjalaiset Ysi-heimot. Ysir oli tunnettu myös Välimeren hallitsijoiden keskuudessa. 

Putin on lopunaikojen Gog, Rhosien prinssi. Rhos on tietysti Rus, Russia, mutta Putin ei ole etnisesti Rus, vaan jokin jurttaryssä-äpärä eli magogilainen. Käsittääkseni Magog viittaa Venäjän mongoloideihin, jotka polkivat tännekin ns. rikastuksiaan. 

Hesekiel (kiel, kieli) 39:39 LUKU.Pakanakansain viimeinen hyökkäys, jatkoa: Googin sotalaumojen aseet poltetaan ja ruumiit haudataan. Israel on asuva maassaan rauhassa.391"Ja sinä, ihmislapsi, ennusta Googia vastaan ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tulen sinun tykösi, Goog, sinä Roosin(Rhos, saka- jäämien klaani) Mesekin (Moska, Moskva) ja Tuubalin (Tuvan, Tupan) ruhtinas. 2Minä kuljetan sinua, talutan sinua, nostatan sinut pohjan periltä ja annan sinun hyökätä Israelin vuorille. 3Mutta minä lyön pois jousesi sinun vasemmasta kädestäsi ja pudotan nuolesi sinun oikeasta kädestäsi. 4
Israelin vuorille sinä olet kaatuva, samoin kaikki sinun sotalaumasi ja kansat, jotka sinun kanssasi ovat: minä annan sinut petolinnuille, kaikille siivekkäille ja metsän eläimille ruuaksi. 5Kentälle sinä kaadut. Sillä minä olen puhunut, sanoo Herra, Herra. 6Ja minä lähetän tulen Maagogiin ja rantamaalla turvassa asuvien keskeen. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra. 7
Ja pyhän nimeni minä teen tunnetuksi kansani Israelin keskuudessa enkä enää salli häväistävän pyhää nimeäni. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, Israelin Pyhä. 8
Katso, se tulee, se tapahtuu, sanoo Herra, Herra: Tämä on se päivä, josta minä olen puhunut."

Tässä on ilmeisesti väärennetty tekstiä, Ysir on muutettu Israeliksi, mutta sikäli sillä on historiallinen merkitys, koska muinaisten kasaarien yläluokka koostui arjalaisista Ysir-sakaheimoista ja ainakin osa näistä  omaksui talmudiinisen juutalaisuuden 700-900jaa. En nyt muista tarkempaa ajankohtaa. 

Venäjällä on todellinen ongelma se, että mk-taustaiset mongoloidit ja niiden rutsat kuten Putin eli "Gog", vailla minkäännäköistä sivistys-ja kulttuurihistoriaa terrorisoivat ja korruptoivat yhteiskunnan. Siitä eivät kärsi vain venäläiset, vaan tässä tapauksessa myös ukrainalaiset. 

Kannattaa myös ottaa huomioon se, että "pyhä" tarkoitti muinoin rajattua, kartoitettua ja kultivoitua, kuten esim. "Pyhäjärvi" - nimissä. Nehän nimitettiin tämän Taavin/Davidin kuningaskuntaan sisältyviksi 1000eaa.

Nyt on kyse lähinnä Ukrainan rajoista.

Ja miksi Venäjä t. Russia on mongoloidinen, alkeellinen, sivistymätön prsläpi, jossa oppositiopoliitikot vangitaan tai murhataan eikä sananvapautta ole edes nimeksi? Esim. Nemtsov murhattiin, koska halusi eurooppalaista Venäjää. 
yle.fi/a/3-7840442

Jashinia odottaa 9 vuoden vankeustuomio, koska julkaisi materiaalia Butchan joukkomurhasta. 

Hyvä puoli asiassa on, että Venäjälle "lähetetään tulta" eli sinne ilmeisesti hyökätään ja siivotaan nykyinen housuihinsa paskova idiootti-Putin etupiireineen hlvttiin sieltä. 

Suomessa tavataan syyttää ruotsinkielisiä kulttuurisesta mädännäisyydestä ja arjalaisten suomenheimojen historian sensuroinnista. Alpo Rusi tuo tässä kuitenkin esille, että KGB oli soluttautunut laajalti myös Suomen kulttuurielämään.

Viimeksi muokattu: 11 kuukautta 3 viikkoa sitten Storyan.

ykskertayks
Sivu luotiin ajassa: 0.435 sekuntia