Arkeologit-keskustelussa tutkitaan Suomen muinaisuutta, historiaa ja vähän muutakin.

Muinainen Salon (Saulin) ja Taavin (Davidin) kuningaskunta

Lisää
1 vuosi 1 kuukausi sitten - 1 vuosi 1 kuukausi sitten #50534 : Storyan
Tara tarkoitti tilaa tai kultivoitua maata. Millään uhraamisjärjestelmällä ei ole ollut mitään tekemistä asian kanssa.

Olen lueskellut hieman Bhagavad Gitaa eli Pyhä-kaavat Gitaa ja taas on löytynyt uutta tietoa liittyen tähän muinaisten finnoarjalaisten saka-kuninkaitten Salon ja Taavin elämään. Järisyttävää suorastaan. Pyhähän tuossa viittaa kartoitettuun Pyhäjärvien kompleksiin, mikä liittyi tähän muinaiseen Tarajaan. 

Eräässä jakeessa itse Salo esittelee itsensä kirjoittaen olevansa Davain abhi eli siis appi. Toisessa kohdassa Dava-Taavi kirjoittaa itse kirjaan tai kirijaan, kuten he nimittivät Pyhä-kaavat Gitaa. 

Ja ei siinä kaikki. Tammelan Pyhäjärven tane- seutu oli todennäköisesti itse Canuten kotiseutua myöhemmin viikinkiajalla. Canuten oikea nimi oli Nuutti. Luulenpa, että keltit olivat kysyneet mikä Nuutin nimi oli, Nuutti oli vastannut "ka Nuutti". Siitä sitten keltti kertoi, että miehen nimi on Canute.

Tammelassa on mm. Nuutinkulmantie ja Nuutin kulma liittyi todennäköisesti tähän kuuluisaan Nuutti-Canuteen, joka tunnetaan myös Knut Suurena. Hän hallitsi sekä Englantia, Tanskaa ja Norjaa sekä osittain Svedulaa samaan aikaan. Nuutti tai sukunsa johti todennäköisesti myös nyk. Suomen alueen tane- keskuksia. 

Ihmettelinkin, kun pintamaasta tai 10-20cm syvyydestä löytyi paljon työstettyjä ja personoituja pieniä kivityökaluja. Pienen kokeellisen arkeologian työskentelyn jälkeen ne varmistuivat kuidun, esim. pellavan kuidun irrottamistyökaluiksi. Ja yleensähän se on tulkittu naisten työksi, mutta monet työkalut oli personoitu miestä tai poikaa esittäviksi. Kun kyseessä oli tane/dane-kylä ja tanet kuuluja viikinkejä sekä merenkulkijoita, kaikki ja varsinkin soturit työstivät varmaan itsekin kuitua esim. purjeisiin ja vaatteisiinsa suurta sotaretkeä varten. Nuuttihan sit joukkoineen voitti taistelun ja kuninkuuden Englannissa.

 

Tässä yksi personoiduista kuitutyökaluista. Enpä yllättyisi, vaikka tuo olisi itse Nuutin tai jonkun sukulaisensa työkalu. Nää kaikki on käteen sopivia, korkeintaan 10 cm pitkiä.

Tältä paikaltahan löytyi myös fleur-de-lis- koristeinen lapsen koruneula, aika läheltä tuon työkalun löytöpaikkaa. Siitä on ilmoitettu hourulan Museovirastoon, mutta sekin on ilmeisesti jääkauden tekele näiden pseudosuomalaisten, pseudotieteellisten tsuhnukoitten mielestä. 

The Bhagavad- Pyhäkaavat- kirja muinaisten mv- finnoarjalaisten heimojen eli kalmistokulttuurin vaiheista ja elämästä esiroomalaisen rautakauden alussa, heidän itsensä kirjoittamana.
www.bod.fi/kirjakauppa/the-bhagavad-pyha...roinen-9789523185616
Liitetiedostot:
Viimeksi muokattu: 1 vuosi 1 kuukausi sitten Storyan.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
1 vuosi 1 kuukausi sitten - 1 vuosi 1 kuukausi sitten #50535 : Storyan
Tässä Pyhä-kaavat Gitan jae 16.5, mikä viittaa kuningas Salon itse kirjoittaneen ainakin nämä lauseet ja todennäköisesti koko luvun16.

"daivī sampad vi mokṣhāya ni bandhāyā surīmatā
mā śhuchaḥ sampadaṁ daivīm abhi jā to ’si pāṇḍava". 

Eli

"Daivi- sampat vie moksajaa, nii
bandaja(n) suremaa/ surimatua/surmattua. 
Mä Sukan Sampadan Daivin
appi ja tosi pandava".

Pandava tarkoittaa tässä ilmeisesti soturia, panta liittyi ymmärtääkseni jotenkin soturin varustukseen. 

Moksat tai moksajat olivat ilmeisesti eräs aasojen klaani. Moksat asuttivat aikoinaan myös nyk. Moskovan aluetta ja Moskovan nimi juontaa näistä finnoarjalaisista tai finnougrisista moksista/moskista.

Jakeen "ni" voi viitata johonkin nii- ryhmään tai on nykymerkityksen 'niin'. Näitä on joskus vaikea tulkita. 

Tänne pitäisi kyllä perustaa alkuperäisten, arjalaisten saka- suomenheimojen historiaa tutkiva laitos nykyisen metsästäjäkeräilijätaustaisen hourulan "arkeologian" ja "kielitieteen" sijaan. Yksi ihminen ei mitenkään ehdi kaikkea, varsinkin, kun hourulan virkaidiootit kykenevät vain hourimaan jääkauden tekeleistä ja kykkimään arjalaisten mv-kalmistokulttuuristen identiteetillä. 


Tilanne olisi parempi, jos edes harrastajat ymmärtäisivät mv- ja mk- kulttuurien etniset erot, mutta sama valtiollisen ajan mk-pseudosuomalainen kykkiminen on vallalla harrastajienkin keskuudessa. Ei vaan tajuta, tai ei haluta ymmärtää, että mk-taustaiset eivät ole olleet alkuperäisiä arjalaisia kalmistokulttuurisia, kirjoitustaitoisia saka-suomalaisia tai suomenkielisiä. 


 

The Bhagavad- Pyhäkaavat- kirja muinaisten mv- finnoarjalaisten heimojen eli kalmistokulttuurin vaiheista ja elämästä esiroomalaisen rautakauden alussa, heidän itsensä kirjoittamana.
www.bod.fi/kirjakauppa/the-bhagavad-pyha...roinen-9789523185616
Viimeksi muokattu: 1 vuosi 1 kuukausi sitten Storyan.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
1 vuosi 1 kuukausi sitten #50536 : Storyan
Kuvaavaa on, että ilmeisen ja tyypillinen metsästäjäkeräilijä-/pyyntikulttuuri-taustainen Sirpa Aalto kirjoittaa mielestään tieteellisesti, että kirjoitustaito tuli Suomeen vasta Ruotsin hallinnon aikaan.

jargonia.fi/wp-content/uploads/2017/06/1...eli_AaltoHihnala.pdf

Sirpa Aalto ja muut vastaavat sivistyksen sekä tieteen rasitteet eivät ilmeisesti tiedä, että ensimmäinen ruotsinkielinen kirjallinen tuotos julkaistiin vasta 1400- luvulla. Nämä finnoarjalaisten identiteetillä kykkivät paskakasat eivät myöskään osaa ottaa huomioon arkeologiassa selkeästi erotettuja kehittyneitä metalli-/kalmistokulttuureita (R1a) ja toisaalta pyyntikulttuureita (I- ydna). 

Asia nyt vaan on niin, että muinaissuomenkieliset kalmistokulttuuriset R1a-sakaheimot olivat kirjoitustaitoisia ja järjestäytyneitä. Pyyntikulttuurit, joihin kuuluivat myös Aallon ja vastaavien pseudosuomalaisten esi-isät, elivät kivikaudella rauta-ajallakin. Metsästäjäkeräilijätaustaisten Tynkä-Ruotsi perustettiin vasta 1500-luvulla ja sen kulttuuri perustui finnoarjalaisten sakojen modifioituun historiaan ja traditioon, Raamattuun. 

Sagakin on vain muunnos finnoarjalaisista sakasta ja jopa saagat pohjaavat muinaissuomenkielisten sakojen kulttuuriin ja elämään, tosin jälleen modifioidussa muodossa. 

Ketään ei kiinnosta, miten ja milloin joku Aallon, Heinosen, Kouvolan, Niemelän, svedun jne. analfabeetti pyyntikulttuurinen metsäläis-esi-isä raapi prsettään ja kannibalisoi, saati että kiinnostaisi maksaa veroja näiden kyvyttömien identiteettiparasiittien virkahourujen  ylläpitämisen tai pseudotieteellisten mielipiteitten vuoksi. 

Ette ole edes suomalaisia, jos tarkkoja ollaan, saati tieteellisiä. 



 

The Bhagavad- Pyhäkaavat- kirja muinaisten mv- finnoarjalaisten heimojen eli kalmistokulttuurin vaiheista ja elämästä esiroomalaisen rautakauden alussa, heidän itsensä kirjoittamana.
www.bod.fi/kirjakauppa/the-bhagavad-pyha...roinen-9789523185616

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
1 vuosi 1 kuukausi sitten #50539 : Tiera
Laita vaan mikä tahansa kivikuva niin aina löytyy vastaava kivi täältä Ainon temppelistä.
Aijaa: "Liitteen kuvan koko ylittää asetuksissa sallitun".
Enpä sitten laita kuvaa, enää koskaan?
Olis tullu kuva täsmälleen samanlaisesta kivestä.
Oli muuten hieno kuva sulla ja siitä pitäis kaikkien erottaa helposti kasvot.

Tuntuuko muuten susta siltä, että olis kovastikin hyötyä sun kirjotuksista täällä tai missään?
Mä oon jo ajat sitten huomannu että ei oo mitään hyötyä mistään kirjotuksista.
Itselleen sitä vaan loppupeleissä kirjottelee ja aivan huvikseni tämänkin kirjotin.
 

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
1 vuosi 1 kuukausi sitten - 1 vuosi 1 kuukausi sitten #50540 : Storyan
Muuten, tässä aikalaisen tekemässä muotokuvassa 
​​​​​  
Nuutilla/Canutella on samanlaiset fleur-de-lis-tyyppiset kruununkoristeet kuin mitä on sen lapsen haudan koruneulan koristeena. Muistaakseni laitoin kuvan neulasta tähän ketjuun jossain vaiheessa. Tanet/dane hoitivat Merovingien meritaistelut, koska Merovingeilla ei ollut omaa laivastoa, joten ei ole ihme, että joitain sukulaisuuksiakin syntyi. 

The Bhagavad- Pyhäkaavat- kirja muinaisten mv- finnoarjalaisten heimojen eli kalmistokulttuurin vaiheista ja elämästä esiroomalaisen rautakauden alussa, heidän itsensä kirjoittamana.
www.bod.fi/kirjakauppa/the-bhagavad-pyha...roinen-9789523185616
Liitetiedostot:
Viimeksi muokattu: 1 vuosi 1 kuukausi sitten Storyan.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
1 vuosi 1 kuukausi sitten - 1 vuosi 1 kuukausi sitten #50541 : Storyan
"Tuntuuko muuten susta siltä, että olis kovastikin hyötyä sun kirjotuksista täällä tai missään?"

  Laitan tänne nyt lähinnä ylös huomioita ja ajatuksia. Mitään varsinaista hyötyä niistä tuskin on, mutta helpompaa myöhemmin selata muistiinpanoja, koska aikomuksena on kirjoittaa jossain vaiheessa kirja Salosta ja Daivista/ Taavista sekä heidän Taraja- kuningaskunnastaan. Mukaan tietysti tulee osittain myös näiden megakunkkujen kirjoittamat Rigveda ja BG. Tämä on sitä aidointa ja oikeinta finnoarjalaisten sakojen= muinaissuomenkielisten suomenheimojen historiaa pronssikaudelta täältä. Se, siis organisoidut kuningaskunnat jatkuivat tietysti rautakaudelle.. Uskoisitteko virallisen mk- taustaisten houruarkeologian ja muun ´tieteilyn´perusteella?!

Onhan tässä selvinnyt yhtä ja toista viime kuukausienkin aikana. Pyhäjärvet seutuineen olivat varsinaisia BG- ydinalueita ja Rigveda eli Rikaveet kertoo laajemmin tapahtumista. Nuo vedatekstien jakeet ovat lyhyitä kuvauksia ihan arkisista asioista, teiden teosta jne. Siellä on myös joitain laulun säkeitä, kuten yksi BG:n säkeistö, mikä kertoo tahanite- päävakasta, naisesta, joka Raamatussa on ilmeisesti Deborah. BG:ssa ei tosin mainittu nimeä, mutta kuvaus sopii Deborahiin. Deborah on ehkä ollut Tapora tai Tappara oikealta nimeltään. Edit. Tuli mieleen, että on voinut olla myös Tappura. Tappura on pellavan rohdinkuitua, karkeampaa kuin aivina ja sillä tilkittiin puuveneiden välejä.

fi.m.wikipedia.org/wiki/Tappura

Sanonta "tulta ja tappuraa" juontaa varmaan päistäreisestä tappurasta, jota käytettiin varmaan sytykkeenä tuluskivien aikaan. Syttyy kyllä superhelposti, kokeilin senkin. Kun nämä muinaiset saka-pirut seilasivat pitkiä merimatkoja ja olivat myös kuuluja merikansoja, tappura oli tärkeä materiaali. 

Aihe on kyllä laaja, koska näillä muinaisilla oli Ain Dara myös Lähi- idässä ja täkäläisiä aiheeseen liittyviä arkeologisia kohteita pitäisi saada myös mukaan kirjaan. Hilijjoo hyvä tullee, sanoisivat varmaan Salo ja Daivi ym. muinaiset.

The Bhagavad- Pyhäkaavat- kirja muinaisten mv- finnoarjalaisten heimojen eli kalmistokulttuurin vaiheista ja elämästä esiroomalaisen rautakauden alussa, heidän itsensä kirjoittamana.
www.bod.fi/kirjakauppa/the-bhagavad-pyha...roinen-9789523185616
Viimeksi muokattu: 1 vuosi 1 kuukausi sitten Storyan.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

ykskertayks
Sivu luotiin ajassa: 0.235 sekuntia