× Harjoittele täällä foorumin käyttöä.

messuilua

Lisää
05.10.2015 14:02 #28549 : Jukkis
Vastaus käyttäjältä Jukkis aiheessa messuilua
Mulle sano toi Mediapinnan äijä harvinaisen terävän oivalluksen: Kun täyttää 50v ei kukaan enää ota vakavasti!

Jotenkin toi on jääny korvaan että näin se maailmanmeno vaan tapaa mennä. Enpä tiedä muuten juuri yhtäkään senikäistä jota ei jo pidettäs vähän kyllästyttävänä tyyppinä, ellei sit oo nuorena hankkinu sen verran meriittiä että olis joku julkku. mut ei sellanenkaan oo julkku muuten kun omanikästensä keskuudessa. Täytyy vaan myöntää että on jollain tavalla ihan out...

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
05.10.2015 14:17 - 05.10.2015 14:30 #28550 : juppe
Vastaus käyttäjältä juppe aiheessa messuilua
Jari Tervo otetaan vakavasti, vaikka se on vanha juoppo, koska se kirjoittaa dekkareita.

Se on varmaan se syrjäytyneen juopon näkökulma mikä niissä kiinnostaa, koska kaikki intellektuelleiksi kohotetut dekkarikirjailijat kirjottaa sellaisista.

Sellaisen kun panee päähenkilöksi niin kaikki maailman rikollisuus voidaan keskittää samaan syrjäkylään eikä kukaan pidä sitä epäuskottavana.

On vähän epätodennäköistä, että semmoisen postitoimipisteessä hajonneesta paketista paljastuu ydinpommi, mutta jos se putoaa syrjäytyneen juopon varpaille niin sitten kaikki on ok.

Paras kirja, jota ehkä et ole lukenut.
Pohjolan Galápagos.pdf

EPUB-versio.:
Pohjolan Galápagos.epub

Ylimääräinen liite (iloisesti keskeneräinen).
Liite IV - Trump + Liite IV - Covid 19 (pdf)
Viimeksi muokattu: 05.10.2015 14:30 juppe.

Lisää
05.10.2015 14:58 #28552 : Antero
Vastaus käyttäjältä Antero aiheessa messuilua

Jukkis kirjoitti: Mulle sano toi Mediapinnan äijä harvinaisen terävän oivalluksen: Kun täyttää 50v ei kukaan enää ota vakavasti!

Jotenkin toi on jääny korvaan että näin se maailmanmeno vaan tapaa mennä. Enpä tiedä muuten juuri yhtäkään senikäistä jota ei jo pidettäs vähän kyllästyttävänä tyyppinä, ellei sit oo nuorena hankkinu sen verran meriittiä että olis joku julkku. mut ei sellanenkaan oo julkku muuten kun omanikästensä keskuudessa. Täytyy vaan myöntää että on jollain tavalla ihan out...

Useimmiten se on niin että se vaatii sukupolven kahden yli hyppäystä kun on taas julkku. Julkulle se on sikäli ongelmallista, kun useimmat lepää jo kivipainon alla ja eivät pääse enää nauttimaan työnsä hedelmistä.

Lisää
05.10.2015 21:29 #28558 : Jukkis
Ei tilanne ihan menetetty ole. Yleensä sitä tekee 70-vuotiaana comebackin kun on niin vanhan ja viisaan näköinen. paasikiviläisittäin muotoillen vanhana saa arvovaltaa kun vanhat ryyppykaverit on haudassa eikä kertoilemassa kaikkia juttuja jotka ei niin nuoremmille ole.

mutta toi messuilu. Niiden ongelma on kai ollut ettei ne ole vuosiin oikein kehittyneet mihinkään suuntaan. Aattelin kyl piipahtaa ihan turistina helsingin kirja/ruoka -messuilla kun ne on sen verran iso tapahtuma että siellä voi vahingossa törmätä johonkin uuteenkin juttuun. Ehkä mä ramppasin niitä vaan tossa takavuosina liikaakin ja kyllästyin jo vähän siihen souvaamiseen. Eikä se enää oo toi rahakaan. Tai itse asiassa kun olen aina ollut enemmän idealistien kun materialistien heimoa niin ei mua oo koskaan oikeesti kiinnostanu paljonko sieltä saa katetta. Sillä on ollu merkitystä lähinnä sellaisena itsekunnioituksen välineenä kun arvostetaan kirjailijana kun kirjat menee kaupaksi. mutta siinäkin on rajansa. Myyntipöytien pitäjien vahingoksi ja ostajien iloksi lama-aika pakottaa tollaseen polkumyyntin jossa myydään kirjoja 2 tai 5 eurolla kun ne ennen oli kympin tai viistoista. Tosin alennus on näennäistä: ne tuppaa oleen yleensä noita kustantajien jämävarastoja joita on paljon siks ettei ne menneet kaupaksi uutenakaan. Lyhyesti sanoen, taso on pudonnut roimasti ja sitä voi ostaa himaansa kaikkee ihme bulkkia mutta halvalla sentään. Ja kai se mietitään jo kirjoitusvaiheessakin et kun kukaan ei maksa mistään mitään niin turha tässä on väsätä mitään jerrycottonia syvällisempää.

Lisää
05.10.2015 22:35 #28559 : juppe
Dekkarikirjailijalla on sekin etu, että muitakin kirjoja sitten luetaan.

Mika Waltarin historiallisien tiiliskivien suosion salaisuus on komisario Palmu, jonka ansiosta niitä on lukenut moni sellainenkin, joka ei tähän lajityyppiin muuten koskisi.

Pohjolan Galápagos.pdf

EPUB-versio.:
Pohjolan Galápagos.epub

Lisää
08.10.2015 16:28 - 08.10.2015 16:30 #28596 : juppe
Tänään tuli käytyä Teknologia'15-messuilla ja näin mihin suuntaan ala on kehittymässä.

Roinaa on jaossa paljon enemmän kuin viime vuonna, mutta esitteitä jaetaan vähemmän. Kahvia sai ainakin kymmenestä paikasta ja makeistarjoilu oli ylenpalttinen.

Näytteille panossa kehitys on mennyt värikkäiden tai välkkyvien valojen suuntaan. Myös pelkillä julisteilla ja esitteillä näkyy pärjäävän jos ei viitsi raahata mitään paikan päälle.

Oppilaitoksille on kova sana, että niillä on 3D-printteri, jollaisen saa hommattua kuka tahansa vähän päälle tonnilla.

Inssi, joka tosissaan tuntee alan, on out, ja myyntitykki ja pissis ovat in.

Myös se perinteinen palkattu malli/juontaja-pimu on näköjään out ja mainoskassin voi työntää pahaa-aavistamattoman ohikulkijan nenän eteen aika aggressiiviseenkin tyyliin. Se, että muistaa ketä on jo yrittänyt puhua ympäri kiinnostumaan jostakin, ei ole tärkeää, ja ihan pistää silmään jos joku yrittää vielä tosissaan pitää kiinni tästä periaatteesta.

Fantsuja museoautoja oli kanssa hyvin, vaikka uuden teknologian tapahtumasta oli olevinaan kyse.

Tää homma rupeaa olemaan puhdasta markkinointia, mitä ei olla edes harkittu kunnolla.

Plussaa on, että heijastimia on nyt enemmän kuin niitä ehtii talven aikana hukata.

Kyniä olisi varmaan voinut kerätä monen vuoden tarpeisiin tarvitsematta ottaa kahta samanlaista, ja kasseja, avainkaulanauhoja ja linssinpuhdistusliinoja oli tyrkyllä joka puolella.

Pohjolan Galápagos.pdf

EPUB-versio.:
Pohjolan Galápagos.epub

Viimeksi muokattu: 08.10.2015 16:30 juppe.

Lisää
08.10.2015 19:59 #28602 : juppe
Mun mielestä teknologiamessuilla näkyy aika selvästi, miksei suomalaiset firmat pysty myymään kunnolla edes priimatavaraa.

Niille tärkeä ihminen on semmoinen, joka haluaa olla tärkeä.

Messuilla näiltä ei kannat kysyä mitään, koska ne vastaan yksinkertaiseenkin kysymykseen jaarittelulla ja eksyy helposti aiheesta. Ilmapiiri on kyllä tosi lämmin, mutta muuten olo on kuin olis jotenkin juuttunut paikoilleen. Ei sitä kestä jos ei anneta kupillista kuumaa kahvia, jota pitää jäähdytellä ennen kuin sen voi juoda.

Nörtit on eri asia. Ne ei yleensä osaa esiintyä, mutta ne joko tietä tai osaa kaiken mitä mieleen tulee kysyä, riippuen siitä mitä ne tekee työkseen.

Sitten on nää edustustilaisuuksia kiertävät laitetut naisihmiset, joita jotkut bimboiksi kutsuu.

Niillä on esiintymistaito hanskassa eikä sormi mene suuhun missään tilanteessa. Ne ei jaarittele vaan asiavaihde on päällä koko ajan. Joskus pitää tarkistaa jotain kun on sentään pystymettästä reväisty ihminen, mutta niin pitää kyllä sen jaarittelevan myyntitykinkin.

Nää pystyy usein jopa muistaan naamasta jokaisen jonka kanssa ne vaihtaa edes pari sanaa kolmen päivän aikana, mutta tämmöinen niitä jotenkin alempiarvoisena pitävä myyntitykki joutuu usein tarkistaan kännykän kalenteriohjelmasta mitä seuraavaks pitää tehdä kun päiväohjelmassa on niin paljon sisältöä, ettei kaikki voi pysyä mielessä.

Eli mulla on sellainen käsitys, että jos firma palkkais tämmöisen bimbon ja perehdyttäis sitä firman toimintaan vaikka kuukauden ajan ja antais sille sen jälkeen mukaan kaikki tarpeelliset nörtit jä lähettäis sen kiertään maailmaa, kauppa rupeais käymään ihan eri tavalla.

Myyntipuolella on kanssa nörttejä niin että ei sen pukujupin osaaminen ihan korvaamatonta ole.

Pohjolan Galápagos.pdf

EPUB-versio.:
Pohjolan Galápagos.epub

Lisää
13.10.2016 19:43 #33634 : Jukkis
Se on sit viikonloppuna hengen&tiedon messut Helzingissä. Mun piti jättää viime vuonna ns. jäähyväiskiertue mut sit ne pyys mua luennoimaan ja kun suostuin, aattelin samalla ottaa pöytäpaikan. Tänä vuonna melkeen kakkoskerroksen aulassa, sen kujan eka pöytä.
mä sit kai aattelin et mä oon isossa salissa siellä satapäisen yleisön edessä, mieluiten vielä uri gellerin jälkeen, mut sit ilmeni et se on joku seminaariluokka ja kaupan hupuks vielä lauantain viimeinen esiintyjä. Se vähän rupes rassaan sillä kun pitää noi kirjavarastot täydentää niin tulee kalliiksi. saati se että oon onnistuneesti luikkinu kustantajaa kun oon sille vähän kirjoja piikissä ja nyt pitää tankata, on kai pakko maksaa vanhatkin... perrrr..

mut siellä siitä huolimatta nähään jos ollaan nähdäkseen... tiettävästi en välttämättä tänä saati ens vuonna viitti kiertää mitään.

Lisää
25.03.2017 07:49 #36076 : Jukkis
No niin.. tää viikonloppu meneekin sit tossa Sampolassa ja tuttuun tapaan syömäti 13h putkeen. ammattisalaisuus on muuten aamusella jääkaappikylmää kylkisiivua 150gr. Sianläski jos mikä vie näläntunteen, pitää verensokerin tasaisena koko vuorokauden ja omaa muutenkin niin paljon energiaa et jaksaa hölöttää ilman huippauksia. Se on ollu mun salainen aseeni ja vielä jos tosiaan pysyttelee grammamäärässä niin yleensä laihtuukin vähän.
En oo tätä kauheesti opettanu kun kaikki on nykysin niin hippejä, enkä ees tiiä käviskö kananmuna hyvänä korvikkeena?

mut tällä mennään ja tulkaa ny ihmeessä sinne jos ootte maisemissa kun muinaistelu on siellä kumminkin teemana. tänään se on auki kai peräti klo 20 saakka ja huomenna se normi 10-17.

Lisää
25.03.2017 20:46 #36080 : Jukkis
Voi tuntua oudolta mut myydyin tuote pöydässä on ollu karhea väkivaltakuvaus Prioni. tollasen tieteiskauhun kuvittelis olevan viimeinen joka innostaa paikallista kasvissyöjä-joogaus -hippejä mut kaikkea kanssa. Ohjelma on ollut sellainen et se näemmä vetää miesvästöä puoleensa mut myyntipöytien eessä ne on kun orvot piruparat. Onpahan sentään tarjota kunnon äijäilyä.

Luento oli kiva jonka heitin, mut se paneli oli ihan paska. Jopa siinä määrin että kerta kaikkiaan alko vituttaan kesken kaiken ja lähdin meneen puoleks tuntia vaikka istuin siinä kaiken kansan edessä. Koko juttu haahuili sinne tänne tonne ylipitkien ja jaarittelevien puheenvuorojen kera ja kyllähän siinä vaivautuu jo yleisönkin puolesta joka oli tullu kuulemaan muinaisia salaisuuksia. MInä nyt koetin alussa pitää juttua kuosissa mut aina se palas johkin outoon. Kun tulin sit takasin, otin vaan pelikentän haltuun, puhuin päälle, keskeyttelin ja herättelin yleisöö joka oli jo vajonnu koomaan. Mulle jäi siitä sessiosta kumminki paha maku kitalakeen eikä vähiten sen takia et menetti hyvää myyntiaikaa jonka olis voinu viettää pöytänsäkin ääressä. Toista kertaa en tähän miinaan astu.

Mut kyl kokonaiskuvasta on sanottava et nää huuharimessut on ryhdistyneet valtavasti. Poissa on se ylikaupallisuus joka vaan kavensi genreä ja teki siitä puhtaan naisvoittoista. Kehityksen suunta on kumminkin oikea ja tätä suuntaa on varmaan toivonut muutkin kun minä. Hommassa alkaa olla särmää mikä siltä on ollu kateissa jo pitkän aikaa. Huomenna taas rymyään sen tutun ongelman kanssa -kun on tässä kaupungissa rajatieteen kingi niin valtaosa kirjoistakin on 80% myyty - Prioneja onneks piisaa.

Lisää
26.03.2017 02:46 #36081 : Antero
Vastaus käyttäjältä Antero aiheessa messuilua
Minen ehtinyt vielä kattoo Prionia kun se jo vietiin käsistä. Emännän veli tuli akkansa kans kylään kun hoksasi hyllyllä kansion, -Mikäs tää on? Lukaisi teksit ja totesi -täähän mielenkiintoista, lainaatko? Hän tuo sen viikon päästä takaisin... Sanoin etten oo ittekkää vielä kattonu ja ehdotin että tilaa, mutta niin se vain piti saada mukaan ja matkaan. Samalla sitten annoin Vaivaistalonkin kattottavaksi samalta tekijältä;)

Lisää
26.03.2017 17:42 #36091 : Jukkis
Joo, tänään ei kehuttavasti Prionia menny... just kun pääsi kehumasta tapahtumaa niin eikös tän päivän ohjelmarunko ollut pelkästään newagea. Aamusta jo aavisteli pahaa kun vanhoja rouvia saapasteli sisään ja sit perään nuoria trendikkäitä neitosia. Mieskööri loisti poissaolollaan. Jotenkin se ohjelma ei sit vaan kestäny pituuteensa nähden ja ohjelmarunko oli kun kuu ja aurinko eli ihan toistensa vastakohdat. Paha floppi järjestäjiltä kun aattelee miten energinen eilispäivä oli ja miten heterogeenistä kävijäkuntaa siellä oli.

Lisää
26.03.2017 19:15 #36092 : juppe
Sähän voit panna jatko-osaan vähän New Agea mukaan. Paat mukaan jotain viittauksia ley-linjoihin ja jossain kohtauksessa on megaliitti, mitä joku outo heimo on alkanu palvoa.

Ei sitä paljon tarvii olla atmosfääriä luomassa. Kunhan on sen verran että asiasta kiinnostuneet huomaa. Puoli minuuttia yhteensä on jo aika paljon.

Pohjolan Galápagos.pdf

EPUB-versio.:
Pohjolan Galápagos.epub

Lisää
26.03.2017 20:17 #36094 : juppe
Sun kannattais harkita megaliittielokuvaa, ettei harmita sitten kun joku muu tekee sen ensin.

Voisit hyödyntää kokemuksias vaikka silleen, että joku näkee vaikka juhannusyönä kallion päällä sinivalkosia aaveita ja menee ihmettelemään asiaa. Tälleen sen sais käsiteltyä ilman, että pitää tehä joku tietokoneanimaatiosaaristo sinne ylös tai megaliitteja alas.

Siinä vois yrittää jotain kansallishengenkin tapasta. Päähenkilö pääsee niinku juurilleen ja silleen.

Pohjolan Galápagos.pdf

EPUB-versio.:
Pohjolan Galápagos.epub

Lisää
27.03.2017 13:22 #36098 : Jukkis
Mulle oli ehkä suurin yllätys näillä messuilla että isoimman vaikutuksen olen tehnyt toisiin luennoijihin. Ainakin kolme kävi tervehtimässä ja sano "oon käyttäny sun matskua esitelmissäni, ei kai o paha.." "et kai pane pahaksi vaikka lainaan paria sun juttuas" jne jne.
Tai eihän se sillain yllätys ole et ne kaikki oli nuoria miehiä n. 22-25 v. Taisin joskus kymmenen vuotta sit sanoa et mun lukijakunta on ny jossain ala/ylä -asteen pihassa ja nyt ne on kasvanu isoiksi. Ja toinen juttu on et rajatiedon porukoille on ihan turha koettaa mainstreamilla; jos ruvetaan pohtiin Atlantiksen sijaintia, mietitään pyramidien mittasuhteita tai miten ne on rakennettu tai sanakin Jeesuksen verilinjasta niin yleisö vaan kävelee ulos alle kymmenen minuutin. Jotain uutta tarvitaan. Minähän oon tässä passeli kosken muuta teekään kun uusia juttuja.

Vaikka me ollaan rajatieteestä kukin omaa mieltämme niin se on aina ollu se marginaali joka on päävirtausta 5-10v edellä. Nää Jim- ja Teema -dokkarit oli alavirtaa vielä kymmenen vuotta sit. Nyt siellä muhii nää mun juttuni ja korrelaatio kertoo et mun jutuista tulee rajatiedonporukan päävirtaus koska mulla on näemmä jo näin paljon apostoleita. Ja sit joskus... niistä tulee päävirtaus laajemminkin. Voi siis sanoo et kehityskulku on sitä, et mä kehittelen kokonaan tulevan aikakauden pääpuheenaiheet.

Nyt tarttee tietenkin tehdä se, että panee vaan uutta kranua putkeen. Kyl seuraava juttu varmaan olis toi muinaiskunkku -hommeli päivitettynä versiona ja sit vielä toi megahommeli vähän paremmin työstettynä. Ja perkele - värillisenä kirjana.

ykskertayks
Sivu luotiin ajassa: 0.215 sekuntia