Sekalaisissa puhutaan... no sekalaisia.

Jukkiksen autopalsta

Lisää
5 vuotta 3 kuukautta sitten #38548 : Jukkis
Vastaus käyttäjältä Jukkis aiheessa Jukkiksen autopalsta
Tänään kävi sit se klassinen eli avaimet jäi virtalukkoon ja panin ovet lukkoon. Muija tulee Prismasta kauheitten kantamusten kanssa ja oli luonnollisesti yhtä hymyä. Siinä sit asia ratkes niin että köröteltiin bussilla kotiin - minä tietenkin hakeen vara-avainta.

jäi kyllä ihmetyttään että on corolla -94 joten periaatteessa sen olis pitäny avautua pelkällä klemmarilla. Ainakin on aikanaan tullu katottua alan opetuselokuva joka tosin liittyy noihin 80-luvun menopeleihin

Kokeilin meinaan monenlaista. Suutarilta lainasin toyotan avainaihion muttei se liikkunutkaan. Naapuriruudussa oli äijiä jolla yhdellä avaimia nipussa ja se yhdellä sai sen melkeen nouseen mut viimeinen haitta jumitti että vetonuppi ikkunan takana vaan värisi muttei noussu. Tässä jäi kyllä mieleen että vastaisen varalle on tää taito opittava. Klassinen rautakanka tuskin käy kun vetonuppi on sellainen littana johon ei vaan saa lassoa kiinni. Tiepalvelu oli ulkoistettu jollekin huoltofirmalle ja siellä ei kukaan vastannu ja soitto lukkoliikkeeseen oli ensin turha mut sieltä soitti joku täti joka kerto et kaikki lukkosepät on jossain. Periaatteessa kai palokunta vois tulla laskutusta vastaan mut kaikissa näissä oli ongelmana etteihän mulla oo siinä ees rekisteriotetta ja millä ilveellä nä sen omakseni todistan.

Hätätapauksia varten kai on sit takaikkunan pikkuruutu irrotettavissa ruuvimeisselillä - netistä luin että jopa ehjänä jonka voi sit liimata takas.

mut jos joku tietää miten 90-luvun corolloihin murtaudutaan niin kai sen 2000-luvun puolella uskaltaa paljastaa...?

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
5 vuotta 3 kuukautta sitten #38549 : juppe
Vastaus käyttäjältä juppe aiheessa Jukkiksen autopalsta
Mä en tiä, toimiiko tää koko maassa, mutta poliisia vois kysyä murtautuun autoon.

Lisää
5 vuotta 3 kuukautta sitten #38576 : jonlord
Vastaus käyttäjältä jonlord aiheessa Jukkiksen autopalsta
Voi pyytää jos poliisi nyt sattuu olemaan siinä. Toki kun tarpeeksi koittaa ensin itse, niin varmaan tulevat paikalle.
Ole iloinen, että lukkoseppä ei tullut. Lasku lähempänä varmaan kahta sataa kuin satasta. Lukkoseppä ronkkii sen auki venyttämällä yläkarmia ja vetää sen nupin. Lattanankin saa suht helposti kun tarpeeksi jäykkä rautalanka jossa terävä pää.
Helpoin tapa itse murtautua on tehdä koukku rautalankaan ja sen kanssa ikkunankarmin välistä ronkkii. Tämä ei toimi autossa jossa ei ole sitä nuppi-tyyppistä lukkoa vaan napin tyyppinen ovessa.
Paras vaihtoehto on vain piilottaa vara-avain auton ulkopuolelle. Esim. keinoja on lukuisia. Tämä on paras vaihtoehto jos vara-avain ei normaalissa käytössä esim.kumppanilla. Eis sillä vara-avaimella kotona mitään tee.

Itsellä kävi samoin nissan almerassa kerran ja törkkäsin väkivalloin talttapäämeisselin pelkääjän puolen lukkopesään ja kiskoin irti. Siitä tuli näkyviin mekanismi. Sitten törkkäs ruuvarilla, ni aukes. Lukonkin sai siististi paikoilleen, vaikka ei toki enää toiminut. Mutta harvemminhan sitä pelkääjän puolelta avataankaan.

Lisää
3 vuotta 10 kuukautta sitten #43387 : Jukkis
Jumalauta toi corolla on kauhee peli. kävin sitä tutkituttaan katsastusta ajatellen ja olihan siinä kulumaa; jäähdytin vuotaa, bensatankki vuotaa, öljyt vuotaa, mut itte katsastuksesta olis menny heittämällä läpi. No joo, oli siinä sileet renkaat ja tuulilasi halki joten kovaa elämää on viettäny mut muuten ok... tai siis melkeen; päästöarvot oli sitä luokkaa että julistettas välittömästi ajokieltoon. Hiilidioksidimäärät sais olla jotain 0.5 luokkaa ja tässä oli vaatimattomat 9.2 joten bensa tulee kai ihan raakana läpi - ja siinä sivussa saastuttaa 100 neliökilsaa luontoa. mut toi päästöjuttu ny on sellanen et sitä ei voi eikä kannata korjauttaa joten kai se on autokaupoille vaan mentävä.

Lisää
3 vuotta 9 kuukautta sitten #43492 : Jukkis
Mä en muuten luota tohon 2001 corollaan sit yhtään koska se on lisenssillä tehty britanniassa ja siinä kuvittelis väijyvän kaikki eurooppalaisten autojen viat. Mut kyl se kumminkin osas yllättää ilosesti.
Toi starttausongelma selvis ensiksi. Aattelin jo että täytyy pulittaa uuteen starttimoottoriin mut onneks vein sen näytille kunnon wanhanajan rasvarille joka sano heti et siinä on vaan sähköryyppy likaine ja pelkkää putsausta vaille. sano et tuo ens viikolla niin putsataan ja voit tutkia asiaa itte sillä tavalla että käynnistäessä pitää olla kaasupoljin ihan pohjassa niin pitäs lähtee käyntiin. ja jos näin käy niin sit vika on liassa. Ja hyvin se on tällä tavalla lähteny.
Näissä uusissa autoissahan tapaa olla noi ryypyt tosiaan sähköisesti toimivia kun ne ennen vedettiin vaan hanikasta manuaalisesti. Mikä todistaa mun teoriani että kaikki 2000-luvun autot on ihan paskoja verrattuna 80-luvun datsun100a tai 90-luvun corolloihin.

Sit alko rumiseen kunnolla takaa ja mietin et vittu... nyt hajos iskunvaimemmin ja tähän jos mihin menee ny sit kesälomarahat. Sitä sit luottomonttööri tutki ja sano et täällähän on ihan uudenkiiltävä iskari, just vaihdettu. Oli vaan vaihtanu sen jollain pajalla jossa poika ei ollu muistanu kiristää ylämutteria ja sen takia koko peräpää tärisi kun viimestä päivää. Pari jakoavaimen kääntöä ja rutinat loppu - ja jukkis säästy näissä molemmissa tapauksissa peräti 700-800e rempalta. Joka olis ollu kiistatta kohtuutonta autolle jonka oli ostanu kuukautta aiemmin.

Lisää
3 vuotta 5 kuukautta sitten #44209 : Jukkis
Mä oon pahalla päällä. Ajoin maalle asti vaihtaan renkaat kun säilytän niitä siellä. Muuten meni hyvin mut kun kurkkasin vararenkaaseen niin eikös edellinen omistaja ollu rötsiny niin auton perusvaraosana olevan tunkin kun mutteriavaimenkin. WTF? kuka ihme ottaa tunkin muistokseen? Kaipa se sama jannu joka varmaan muuttaessaankin vie jääkaapin mukanaan tai jotain.

Löyty se tunkki. Velipoika ostanu sellasen joten ei kun lainaan vaan. Näky joku niitä ristikkäisavaimiakin josta yks sopi mutteriin. Ei tässä pitäs mitään epäselvää olla. Paitti se kumpaan suuntaan mutteri aukee, minen sitä meinaan koskaan muista. Aina vaan vääntäny johonkin suuntaan kunnes on antanut periksi. Vaan nää eturenkaiden mutterit ei sit liikkuneet milliäkään mihinkään suuntaan. Takarenkaasta sain mutterin löysälle niin tiesinpä ainakin kiertosuunnan. Mulle ei tollaset käsitteet kun vastapäivät merkkaa mitään (kyllä. googlasin jopa mihin suuntaan mutteri pyörii muttei se sanottavasti oltu esitelty). Ja sit väännän hampaat irvessä ja kun ei muu auta, astun päälle koko painolla ja keikun. Ja ihme tapahtuu.... koko alumiininen ristikkoavain alkaa vääntyä mutkalle. Metalli vaan antaa periksi.
Selvästi koko avain on näitä tavaratalojen vitosella ostettavia alumiini-ihmeitä. Kyllä ne mitä mulla on ollu aina autoissa vakiovarusteena ollu kunnon kovetettua terästä ja niillä on kyllä aina aukeemissuuntakin selvinny hyvin nopeesti. Velipojalle varmaan selviää ensi kesän aikana mitä sen momenttiavaimellekin tapahtu kun vaan raakasti väänsi. Ihme lelu sekin.

Eikä siittä sitten mitään tullu. Työhanskanikin hukkasin johonkin kun laskin ne käsistäni, mutten muistanu missä, ja sen myötä niitä ei sit ikinä näkynytkään. Voipi olla et nyt tarttee sijoittaa liikkeessä toi vaihto mut aikain kanssa tarttee ostaa varmaan joku perustunkki ja kunnollinen mutteriavain. Tästä jäi kyllä mieleen että kukahan saatanan kiinalainen kaupustelee tollasia pehmeemetallisia työkaluja joilla ei tosihommissa tee kyl yhtään mitään muuta kun tuhoo toisen omaisuutta ja pahottaa oman mielensä.

ykskertayks
Sivu luotiin ajassa: 0.264 sekuntia