- Vastaanotettu kiitos 493
Sekalaisissa puhutaan... no sekalaisia.
Jukkiksen autopalsta
6 vuotta 11 kuukautta sitten #34609
: Jukkis
Vastaus käyttäjältä Jukkis aiheessa Jukkiksen autopalsta
Joo, toi mun auto on periaatteessa chevrolet lacett eli oikeammin korealainen daewoo jota tehdään chevroletin että opelin lisenssillä. Eli siihen käy opelinkin varaosat moottoriin mut koriosat onkin sit merkkikohtasia. Onneks ei ihan bentleytä tullu hankittua sillä ei toi lacett mikään turhan yleinen merkki oo. Se on vaan sitä samaa opelin sarjaa jossa moniurahihna, tai vesipumppu, saattaa hajota jo 30tkm tai vaikka 50tkm kohdalla kun yleensä autoissa on suosituksena vaihtoväli se 60 mut niillävoi huoletta mennä vaikka 80-90tkm. Näillä ei paljoo uskalla.
Tota mun päätöstä puoltaa et siitä on periaatteessa vaihdettu kaikki kuluvat osat. Kesällä jouduin laitattaan molemmin puolin vetoakselia myöten kaikki, ja siiinä tuli samassa uudet laakerit, alapallonivelet, jarrulevyt ja raidetangon päät joten siellä ei mikään voi hajota. Mikä oliskaan sen mukavampaa kun pulittas vanhaan rämään hihnanvaihdon ja sit alkais joku laakeri rohiseen joka olis toinen mokoma lisää.. ja sit sen perään jotain muuta rahaa vievää. Kiistatta on olu kokemusta tänkin kanssa tosta korjausrumbasta kun osat hajoo peräkkäin ja tonni vuodessa ei meinaa enää piisata. Mut jos se ny yhden talven ja kesän kestäs niin sais omiaan pois.
Tota mun päätöstä puoltaa et siitä on periaatteessa vaihdettu kaikki kuluvat osat. Kesällä jouduin laitattaan molemmin puolin vetoakselia myöten kaikki, ja siiinä tuli samassa uudet laakerit, alapallonivelet, jarrulevyt ja raidetangon päät joten siellä ei mikään voi hajota. Mikä oliskaan sen mukavampaa kun pulittas vanhaan rämään hihnanvaihdon ja sit alkais joku laakeri rohiseen joka olis toinen mokoma lisää.. ja sit sen perään jotain muuta rahaa vievää. Kiistatta on olu kokemusta tänkin kanssa tosta korjausrumbasta kun osat hajoo peräkkäin ja tonni vuodessa ei meinaa enää piisata. Mut jos se ny yhden talven ja kesän kestäs niin sais omiaan pois.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
6 vuotta 11 kuukautta sitten #34610
: Antero
Vastaus käyttäjältä Antero aiheessa Jukkiksen autopalsta
Kuulostaa siltä että joku tulee vielä saamaan ihan kelpo kärryn kun kaikki kuluneet on uusittu... Moniurahihnan kanssa ei ole hätäpäivää, mutta jos nokkahihna katkeaa, niin siinä pahimmassa tapauksessa tulee vaurioita. Lisäksi sen vaihto on moottorin ajoitusten vuoksi tarkkaa, kampea ja nokka-akselia ei saa juurikaan purettaessa ja koottaessa pyöritellä, muuten venttiilien ajoitus ja sytytys muuttuu ja kone ei enää hörskötä. Ennen kun oli kiilaura yleinen ja pyöritti laturia sekä vesipumppua ja jäähdytinpropellia, sen mennessä poikki hätäkorjauksena kävi emännältä pois sukkahousut ja taas menoksi lähimmälle huoltoasemalle. Nykyisin kun on sähköinen jäähdytys ja akussa riittää virtaa sytytykseen, kärryllä pääsee jonkinmatkaa. Jäähdytys saattaa kiertää vapaakierrolla...
Kylältä yhdelle kaverille kävi niin, että oli vaasaan matkalla kun laihialla hajosi akku ja laturi. Eteenpäin kun oli päästävä, peräloosterissa oli perunoita ja rautanauloja sekä sinkkinauloja. Kumpaiset naulat painettiin perunaan ja sytytyspuolalle menevään johtoon kytkentä, virta päälle ja matkustajat tuuppaamaan kone käyntiin. Kyllä sillä konstilla Vaasaan asti pääsi.
Kylältä yhdelle kaverille kävi niin, että oli vaasaan matkalla kun laihialla hajosi akku ja laturi. Eteenpäin kun oli päästävä, peräloosterissa oli perunoita ja rautanauloja sekä sinkkinauloja. Kumpaiset naulat painettiin perunaan ja sytytyspuolalle menevään johtoon kytkentä, virta päälle ja matkustajat tuuppaamaan kone käyntiin. Kyllä sillä konstilla Vaasaan asti pääsi.
- Super-Electric
-
- Poissa
- Platinajäsen
-
Less
Lisää
- Vastaanotettu kiitos 153
6 vuotta 11 kuukautta sitten #34639
: Super-Electric
"Älä usko mitä luet tai kuulet puhuttavan, ellet itse koe sitä oikeaksi (Buddha)"
Vastaus käyttäjältä Super-Electric aiheessa Jukkiksen autopalsta
"Älä usko mitä luet tai kuulet puhuttavan, ellet itse koe sitä oikeaksi (Buddha)"
- Super-Electric
-
- Poissa
- Platinajäsen
-
Less
Lisää
6 vuotta 10 kuukautta sitten #34992
Jukkis voisit myydä näitä ajoneuvojen DDR maatunnuksia krääsäpalvelun kautta, kun tämä bernerin/ollilan aivopieru, kansalaisten valvontajärjestelmä, otetaan käyttöön. Teen jo ennakkotilauksen..
www.nykysuomi.com/index.php/2017/01/04/k...aitteet-testattu-jo/
www.nykysuomi.com/index.php/2017/01/04/k...aitteet-testattu-jo/
- Super-Electric
-
- Poissa
- Platinajäsen
-
Less
Lisää
6 vuotta 10 kuukautta sitten - 6 vuotta 10 kuukautta sitten #34993
Tilaisin tällaisenkin samalla lähetyksellä...
www.flickr.com/photos/67855182@N00/328946945/
Sinusta tulisi nopeasti miljonääri sillä näille tulee oleen valtava kysyntä.
www.flickr.com/photos/67855182@N00/328946945/
Sinusta tulisi nopeasti miljonääri sillä näille tulee oleen valtava kysyntä.
Viimeksi muokattu: 6 vuotta 10 kuukautta sitten Super-Electric.
6 vuotta 8 kuukautta sitten #36024
: Jukkis
Vastaus käyttäjältä Jukkis aiheessa Jukkiksen autopalsta
Tämä se onkin vilkas palsta kun tuskin pääsee muutamaa kuukauttakaan ettei taas jotain... tällä kertaa taas kolinaa auton takaosasta. Perinteisesti kai iskunvaimentimet mut kun kolinaa on kuunnellut, niin takarenkaasta se tulee. Asian vahvistaa että sieltä kuuluu ajon jälkeen naputusta kun jokin jäähtyisi... sit kun painaa vanteen keskiötä, takajarru tuntuu tulikuumalta. Noh, keskiviikkoaamuna tietää mistä on kyse mut itelle tää on vielä täys mysteeri. Enkä ees netin autopalstoilta löytäny mitään verrattavaa joten tää oire on pantava muistiin. Luultavasti kai liittyy jarruihin jollain lailla, toivottavasti vaan jarrupalat tai muuta halpaa. Mun onnella tietenkin koko alatukivarsi, iskarit puslineen ja muuta johon saa rahaa meneen sataskaupalla.

Sivu luotiin ajassa: 0.326 sekuntia