Uusi ja laadukkaampi koronaketju

Lisää
1 vuosi 8 kuukautta sitten #48620 : juppe
Vastaus käyttäjältä juppe aiheessa Uusi ja laadukkaampi koronaketju
Tää intialainen virus niittää helteen uuvuttamaa kansaa ja tsuhniaisilla on nyt tukalat oltavat.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
1 vuosi 8 kuukautta sitten #48698 : Jukkis
Vastaus käyttäjältä Jukkis aiheessa Uusi ja laadukkaampi koronaketju
Oonko mä jotenkin ymmärtäny tilanteen väärin? Variantti kulkee väestön keskuudessa joka kuitenkin on pääosin rokotettu joten kukaan ei sanottavasti ole joutunu teholle eikä kuollutkaan. Eikös tää niinku ollu se ideakin että jos ja kun saa taudin, se menee pääosin viattomasti ohi.

Lisää
1 vuosi 8 kuukautta sitten - 1 vuosi 8 kuukautta sitten #48700 : juppe
Vastaus käyttäjältä juppe aiheessa Uusi ja laadukkaampi koronaketju
Täähän riippuu nuoremmasta väestä kun se ei oo niin turvassa, että teho-osastot pysyis tyhjillään jos virus sais levitä ihan vapaasti. Nykysillä tartunnoilla tilanne ei oo mitenkään vakava, mutta määrähän voi ruveta kasvamaan holtittomasti kun riskiryhmien ei tarvii enää olla kovin huolissaan.
Viimeksi muokattu: 1 vuosi 8 kuukautta sitten juppe.

Lisää
1 vuosi 8 kuukautta sitten #48704 : Jukkis
Niin...mä vaan aattelin ettei se korona siitä mihkään katoa - ei ehkä ikinä. Tälläiset leviämis- ja kiihtymisvaiheet tulee oleen uusi normaali seuraavien vuosikymmenten ajan. Vähän kun flunssa-aallotkin, niihin pitää vaan sopeutua. Jossain vaiheessahan se on vaan uskallettava antaa mennä ja toivoa että kulkis läpi mahdollisimman harmittomasti. Minä olen sitä mieltä että kunhan jengi saa kakkosrokotteensa sen jälkeen voi antaa taudin vellata vapaasti niin tulee se kuulu laumaimmuniteetti

Lisää
1 vuosi 8 kuukautta sitten #48705 : Juhnu
Vastaus käyttäjältä Juhnu aiheessa Uusi ja laadukkaampi koronaketju
Samallalailla kuin vesirokko eli koko ihmiskunnan se menee läpi ja jää. Lapset sen sitten sairastavat tulevaisuudessa ilmeisen vaarattomasti.

Nyt todellakin sen pitäisi antaa levitä ja antaa ihmisten sairastaa se pois, ennenkuin rokotuksen teho häviää riskiryhmissä. Vaikka täällä saataisiin korona
taltutettua kansallisillakin keinoilla, se on kuitenkin tulossa kun rajat aukeaa kunnolla jo mahdollisesti ensi vuonna jossain vaiheessa.

Muuten tämä aaltotilanne jää päälle ja seuraava teho-osastojen ylikuormittuminen johtuisi todennäköisesti, kun rokotusteho alkaa häviämään riskiryhmissä.
Jotkin väliaikaiset rajoitukset ovat toki paikallaan, jos teho-osastot alkaa ylikuormittua.

Henkilökohtaisesti tämä ei niin rassaa kai, muutakuin että kotimaanmatkailu harrastus on jäänyt, kun kaikki paikat on ihan täynnä ja se siitä rauhasta (ihan perseestä).

Lisää
1 vuosi 8 kuukautta sitten - 1 vuosi 8 kuukautta sitten #48707 : Jukkis
Aihe johon lienee pakkokin palata on tuo rokotekriittisyys josta olen huomannu terän katkenneen. Näitä rokotekriittisiä kommentteja alkaa näkyä yhä harvemmin ja harvemmin. Johtuneeko sitten siitä että yhteys teho/sairaala paikkojen ja rokotusten välillä alkaa olla ilmiselvä. Tautia menee ja tulee ja lukemat nousussa mutta petipaikat silti ammottaa tyhjillään. Ne jotka siellä makailee, tuntuu uutisoinnin perusteella olevan niitä jotka ei rokotetta ottaneet koska tautihan on niin vaaraton. Kun iso kuva on tämä, seiso siinä sitten salaliittoteorioinesi uskottavasti.
Eikä niitä rokotehaittojakaan oikein ole näkynyt vaikka tää jengi löydettyään edes yhden - tai teoreettisen mahdollisuuden - dramatisoi ja suurentelee sitä kykyjensä mukaan. Uusin lienee että piikkiproteiini tappaa meidät kaikki kolmen vuoden sisään joka on oikeestaan säälittävä keino pelastaa kasvojaan siirtämällä uhkakuvat hamaan tulevaisuuteen kun niitä ei nyt sit tullutkaan.

Mitä olen genree seurannut. niin hanground -porukat eli periaatteessa kielteiset on ottamassa etäisyyttä ja suuri yleisö ei juurikaan näille jutuille korvaansa enää lotkauta. Ne muutamat aktivistit koettaa vielä lyödä löylyä kiukaalle. Kävi just kuten ennustinkin jo keväällä, genren katu-uskottavuus alkaa sulaa kun lumiukko helteessä ja jälkikäteen sakki vaikuttaa laumalta typeryksiä. Ei millään pahalla ketään kohtaan tietenkään. Olis vaan kannattanu tehdä kuten minä joka olen kunnostautunut rokotekriittisenä aiemmin. Joka tapaus rokotteineen ja niiden sisältöineen on aina erilainen. Nämä ovat uuden sukupolven rokotteita jotka kehitettiin äkkiä kun rahaa oli jaossa. Olis ne muutenkin tulleet mutta kahdenkymmenen vuoden viiveellä eikä niissä ole enää mitään samaa mitä esim Pandermixissa aikanaan oli. Koostumukset riskeinen kannattaa aina tutkia etukäteen omilla aivoillaan ja todeta kantansa vasta sitten
Viimeksi muokattu: 1 vuosi 8 kuukautta sitten Jukkis.

ykskertayks
Sivu luotiin ajassa: 0.279 sekuntia