Kellonaikojen siirtely

Lisää
4 vuotta 7 kuukautta sitten #43247 : Amidontti
Jotkut toimittajat ovat alkaneet älämölöttämään kellonaikojen siirtelystä.

www.is.fi/kotimaa/art-2000006067559.html

"Suomi on ollut kaikista Euroopan maista se, joka on hyötynyt kellojen siirtelystä eniten: täällä pohjolassa olemme saaneet talviajassa valoisat aamut ja kesäajassa valoisat illat."

Ei ne valoisat aamut johdu kellosta vaan auringon valosta ja maan pyörimisliikkeestä akselinsa ympäri. Kellonaikojen muuntelu ei mitenkään vaikuta valoisuuteen, ei aamulla eikä illalla.

"Todellisuus iskee suomalaisten tajuntaan: jatkossa meillä on joko sysipimeät aamut tai sysipimeät illat. Kukaan ei ole tyytyväinen."

Minä olen tyytyväinen jos kellonaikojen siirtelypelleily lopetetaan. Minun aamujen valoisuuteen se ei vaikuta mitenkään eikä vaikuta syysiltoinakaan.

"TILANNE NYT: Liikenneministeriö on alustavasti ilmoittanut kannattavansa pysyvään talviaikaan siirtymistä.
Se tarkoittaisi sitä, että menettäisimme 400 tuntia valoisaa valveillaoloaikaa vuodessa."

Minä olen valveilla silloin kun minua ei nukuta tai muuten pitää olla valveilla. En menetä yhtään tuntia vuodessa.

"Mikä farssi!
Suomessa vallitsee siis tällä hetkellä todellinen kesäaika-talviaika -eripura, jonka olemme täysin itse aiheuttaneet."

Kyllä sen farssin aiheutti ne jotka meni aikoinaan muuttelemaan kellonaikoja. Jokainen voi laittaa kellonsa herättämään silloin kun haluaa.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
4 vuotta 7 kuukautta sitten #43248 : kirjatoukka
Vastaus käyttäjältä kirjatoukka aiheessa Kellonaikojen siirtely
Sanomalla on joku agenda tässä takana. Osakekauppoihin liittyvää juttua ja ohjaus tulee omistajilta?

Aika harva noista kesäaikafaneista muuten tajuaa, että ihan muuttamalla Hesasta Tampereelle saa enemmän valoisia kesäiltoja kuin millään kellojensiirrolla. Toi Utula ei edes ole huomannut, ettei pimeä tule heti silloin kun Aurinko laskee... :D

Lisää
4 vuotta 7 kuukautta sitten #43260 : Amidontti
Vastaus käyttäjältä Amidontti aiheessa Kellonaikojen siirtely
"Jo vuoden 1981 uutiset kertoivat, että ”kesäaikajärjestelyn tarkoituksena on siirtää kesäaamujen aikaista valoa illan valveillaoloajalle”.
Miten tämä pääsi unohtumaan suomalaisilta?"
Nyt on päässyt toimittajalta unohtumaan että mistä se valoisuus oikein tulee; kellosta vai auringosta.

Kirjatoukka: "Osakekauppoihin liittyvää juttua ja ohjaus tulee omistajilta?"
Silloin kun kellonajan siirtelypelleily alkoi niin se johtui juuri kaupankäynnistä muun maailman kanssa. Kaikki runnotaan nykyisin liike-elämän mukaan ja sen ehdoilla.

Lisää
4 vuotta 7 kuukautta sitten #43310 : Amidontti
Vastaus käyttäjältä Amidontti aiheessa Kellonaikojen siirtely
Ei kaikki toimittajat ihan tyhmiä ole:

www.is.fi/kotimaa/art-2000006077899.html

Valemedia sai pataan.

ykskertayks
Sivu luotiin ajassa: 0.264 sekuntia