- Vastaanotettu kiitos 73
Arkeologit-keskustelussa tutkitaan Suomen muinaisuutta, historiaa ja vähän muutakin.
Hiivanaisenkivet
11 vuotta 4 kuukautta sitten #12874
: julsei
777 x 12.92 x 777
Vastaus käyttäjältä julsei aiheessa Vs: Hiivanaisenkivet
Saattapi olla niin dttä raivaajat ei tienny mitä teki koska mitään vastaavaa ei ole mun tietääkseni löydetty Suomesta..tai jos tietoa ollut niin ne on poissa kansan silmistä..
777 x 12.92 x 777
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
11 vuotta 4 kuukautta sitten #12875
: Huhtakiva
Vastaus käyttäjältä Huhtakiva aiheessa Vs: Hiivanaisenkivet
Eikä tuollaiset kivet välttämättä iske silmään maan tasolta katseltuna, hakkuuroskien, sammalien ja muiden kivien ym. joukosta/alta. Varsinkaan kun näistä ei tosiaan taida Suomesta havaintoja olla.
11 vuotta 4 kuukautta sitten #12877
777 x 12.92 x 777
Ja jos oli niin ne tuhoutui turun palossa
kattoos nääs jos ihmiset ei tunne historiaa niin onko heitä helpompi hallits...

777 x 12.92 x 777
11 vuotta 4 kuukautta sitten #12880
: Jukkis
Mulla ei oo mitään hajua lauhavuoren lähtöpisteestä. Ihan alkujaan on tullu käytettyä tätä keskellä suota olevaa rajapyykkiä.
kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/o...0&height=600&lang=fi
mutta hiljalleen olen alkanut epäilemään paikkaa, sillä kaikki mittaukset ei tunnu sinne osoittavan. Mulle on alkanut tulla vahva tunne, että välttämättä ei olekaan yhtä pistettä vaan 360 erilaista pistettä, jotka on asettuneet ympyrään vuoren ympärille. Sitä on tietenkin mahdoton todistaa.
Aion kyllä tänäkin kesänä rampata siellä tutkiskelemassa paikkoja. heiluri itse ilmoitti että siellä on vanha temppeli, mutta kun kysyin heilurilta onko se näkyvissä maan pinnalla, se vastas ei :blink:
Vastaus käyttäjältä Jukkis aiheessa Vs: Hiivanaisenkivet
Laitakko Jukkis koordinaatin Lauhavuoren lähtöpisteestä?
Mulla ei oo mitään hajua lauhavuoren lähtöpisteestä. Ihan alkujaan on tullu käytettyä tätä keskellä suota olevaa rajapyykkiä.
kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/o...0&height=600&lang=fi
mutta hiljalleen olen alkanut epäilemään paikkaa, sillä kaikki mittaukset ei tunnu sinne osoittavan. Mulle on alkanut tulla vahva tunne, että välttämättä ei olekaan yhtä pistettä vaan 360 erilaista pistettä, jotka on asettuneet ympyrään vuoren ympärille. Sitä on tietenkin mahdoton todistaa.
Aion kyllä tänäkin kesänä rampata siellä tutkiskelemassa paikkoja. heiluri itse ilmoitti että siellä on vanha temppeli, mutta kun kysyin heilurilta onko se näkyvissä maan pinnalla, se vastas ei :blink:
11 vuotta 4 kuukautta sitten #12889
777 x 12.92 x 777
eli Lauhavuori ei olekaan se nollapiste ?
777 x 12.92 x 777
11 vuotta 4 kuukautta sitten #12892
: Jukkis
Vastaus käyttäjältä Jukkis aiheessa Vs: Hiivanaisenkivet
Lauhanvuori on ehdottomasti nollapiste. sieltä voidaan piirtää eteläsuomeen päin kolme kolmiota, ja kaikki rautakautiset muinaiskaupungit ja tavallista komeammat kyläkunnat, jää näihin kolmioihin. Tässä mielessä suolla oleva piste on oivallinen.
Vuorella vaan täytyy olla jotakin merkittävää, jota ei vielä ole löydetty. Sinnehän tekee paikallinen esoteerinen jengi tutkimusmatkoja, ja olisivat taas menossa, mutta ittelläni on nuo zombie-kuvaukset samalle päivälle, joten jouduin jättäytyyn pois (jo toisen kerran itse asiassa).
Annoin kuitenkin tutkittavaksi tämän tumman suorakaiteen muotoisen alueen, voisiko se olla vaikkapa muinainen jätinkirkko tms - eihän sitä koskaan tiedä.
kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/o...00&mode=orto&lang=fi
Vuorella vaan täytyy olla jotakin merkittävää, jota ei vielä ole löydetty. Sinnehän tekee paikallinen esoteerinen jengi tutkimusmatkoja, ja olisivat taas menossa, mutta ittelläni on nuo zombie-kuvaukset samalle päivälle, joten jouduin jättäytyyn pois (jo toisen kerran itse asiassa).
Annoin kuitenkin tutkittavaksi tämän tumman suorakaiteen muotoisen alueen, voisiko se olla vaikkapa muinainen jätinkirkko tms - eihän sitä koskaan tiedä.
kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/o...00&mode=orto&lang=fi

Sivu luotiin ajassa: 0.331 sekuntia