× Konspiraatio-keskustelussa tutkitaan politiikkaa ja maailmanmenoa. Vilunkimeno joutuu koville.

BUK-ohjus

Lisää
25.07.2018 22:32 - 26.07.2018 10:24 #40861 : KimmoK
KimmoK vastasi aiheeseen: BUK-ohjus

Jukkis kirjoitti: Viimeksi kun tätä aamusella katsoin, oli meiningissä nämä 5mm niittireiät josta oli sitten tehty laskelmia. Vaikea sanoa mikä on näiden niittireikien kokoluokka koska ne näkyvät olevan kuusikulmaisen ruuvin koloja. Vaan olipa seassa kuvassa se yksi ristipäinenkin jonka tohtori Juppe silloin niin auliisti selvitti ja josta saimme tietää että sen kannan läpimitta oli 8.56-9.7mm luokkaa jos nyt ulkoa oikein muistan...? eli kai 9mm ja rapiat olis keskiarvo. Panin vaan merkille että nuo niittireiät tuntuivat olevan samaa kokoluokkaaa tuon ruuvikannan kanssa ja piti oikein panna ne vierekkäin.

tästä voisi kai arvella että tämä kuusikulmainen ruuvi voisi olla vaikkapa tämä:
aerobasegroup.com/part-number/51B464660_00-003-6837
sen mukaan "grip diameter" ilmaisee että niittireiän kokoluokka olisi 9.48-9.51 mm - ei siis 5 mm vaan lähes puolet enemmän.
.

Soopaa.
Katson viitsinkö toistella.
Luulin rautanankani ja olleen jo kyllin selvä.

PÄIVITYS:
Niin kauan kuin jukkis haukkuu aiheettomasti ihmisiä valehtelijoiksi, myöntämättä virhettään, pyytämättä anteeksi, en näe enään tarpeelliseksi yrittää häntä huomauttaa tai opastaa virheistään.
Lisää kommentissa tuossa alempana.
( www.sinikivi.com/foorumi/konspiraatio/18225-buk-ohjus?start=495#40866 )

*** MH17 tutkimusta harrastava ammattimainen tekninen asiantuntija. ***
Jos mielestäsi kirjoitan asiaa MH17 tapauksesta, sano se tai anna kiitos:
www.sinikivi.com/foorumi/konspiraatio/18225-buk-ohjus?start=495#40866
Viimeksi muokattu: 26.07.2018 10:24 : KimmoK.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
25.07.2018 22:36 #40862 : KimmoK

Jukkis kirjoitti: Tutkinu muitten kanssa valokuvaa jossa on kirkas sinitaivas ja se on otettu pilvisenä päivänä. Sitten mä oon keskustellu ihan tosissani siitä onko se kuvaväärennös. Siis ihan oikeesti. Jos mä menisin näyttään sitä kuvaa ja sanosin et tää on otettu harmaana pilvisenä päivänä niin mulle naurais päiväkotilapsetkin. Kuka tahansa näkis alle kymmenesosasekunnin et toi kundi puhuu ihan hulluja. Eikä siinä kuvassakaan olis mitään tutkimista kun sen ny näkis heti kaikki. Mutta tälläsestä mä oon ihmisten kanssa joutunu vääntään, ihan kun mä oisin enää ainoo täysjärkinen maailmassa. .

Soopaa.
Katson jaksanko uudestaan vääntää rautalankaa.
Jukkis jankkaa ukrainalaisen alkoholistin julkaisemasta kuvasta jossa oli kuvaparametrit väännetty kaakkoon, jotta savu näkyy kirkkaasti. Siksi taivas näytti siniseltä.

Kuten kaikki näkee alkuperäisistä suuren resoluution kuvista, jukkis on ihan pihalla.

Lisää
25.07.2018 22:42 #40863 : Jukkis
Jukkis vastasi aiheeseen: BUK-ohjus
Mikä on alkperäinen suuren resoluution kuva? Kääntäny kohta koko netin ympäri eikä löydy kun tää yks ja ainoo kuva. Sitä en kyllä tienny et kun on kuva jossa näkyy harmaa pilvimassa, et kun vääntää vaan resoluutiota niin se muuttuu autårinkoiseks sinitaivaaks. Mäkin tarttisin sellasen kameran jolla näkee pilvien ym läpi....

Kuulkaa te muut; ihan tosissani mä joudun keskusteleen aiheesta joka ittessään on järjetön kaikin puolin. Säälikää ny ees joku vähän.

Lisää
25.07.2018 23:39 - 25.07.2018 23:43 #40864 : KimmoK

Jukkis kirjoitti: Mikä on alkperäinen suuren resoluution kuva? Kääntäny kohta koko netin ympäri eikä löydy kun tää yks ja ainoo kuva. Sitä en kyllä tienny et kun on kuva jossa näkyy harmaa pilvimassa, et kun vääntää vaan resoluutiota niin se muuttuu autårinkoiseks sinitaivaaks. Mäkin tarttisin sellasen kameran jolla näkee pilvien ym läpi....

Kuulkaa te muut; ihan tosissani mä joudun keskusteleen aiheesta joka ittessään on järjetön kaikin puolin. Säälikää ny ees joku vähän.

Ei sun tartte kääntää internettiä ylösalaisin.
Lue mitä sinulle vastataan niin asiat selviää.
Tai kysy minulta suoraan.

Tämän otin talteen eilen:

Kannattaa lukea pari edellistä sivua.

Sääliä tuskin saat jos koetat haukkua porukan pois keskustelusta.

(Googlen hakukone on siitä hullu että se yrittää tietää mitä käyttäjä hakee. Siksi minä voin saada eri haku tuloksen kuin venäjän valeuutisia seuraava henkilö)

Liitetiedostot:
Viimeksi muokattu: 25.07.2018 23:43 : KimmoK.

Lisää
26.07.2018 00:33 #40865 : Jukkis
No tohon on kyllä selityksenä se, että hyvin harvoin - jos oikein koskaan - viittin viestejäs lukee. Sen takia on menny tää ohi silmien.

Pääasia että kuva on ny saatu.

Siin on sellanen harmaan kostea aamu jossa harmaa pilvimassa on niinku kauniin tasaisesti taustalla ja tää on niinku ny sit se "alkuperäinen" kuva.
ja sit on tää jonka bellingcat julkaisi.

Siinä on ny sit taustalla kaunis sinitaivas. ja sit tässä on joutunu usean päivän jo kinaan et onkohan tää julkaistu kuva manipuloitu? No joo... huijaushan on bellingcatin käsialaa eikä siitä voi sua syyttää mutta mutta... se että sanoit et on vaan vähän resoluutiota paranneltu on kyl jo aikas paksua ... kyl tästä täytyy miinus antaa. Kahdeksantoista valhetta jäljellä.
Liitetiedostot:

Lisää
26.07.2018 09:52 - 26.07.2018 10:25 #40866 : KimmoK

Jukkis kirjoitti: No tohon on kyllä selityksenä se, että hyvin harvoin - jos oikein koskaan - viittin viestejäs lukee. Sen takia on menny tää ohi silmien.

Haukut siis minua valehtelijaksi vaikka et edes lue mitä kirjoitan.
Melkomoista vilunkimenoa jukkiksen toimesta, kuten aina.

Siin on sellanen harmaan kostea aamu jossa harmaa pilvimassa on niinku kauniin tasaisesti taustalla ja tää on niinku ny sit se "alkuperäinen" kuva.
ja sit on tää jonka bellingcat julkaisi.

Haukut bellingcatia valehtelijaporukaksi vaikka et näköjään lue mitä he kirjoittavat!

No joo... huijaushan on bellingcatin käsialaa eikä siitä voi sua syyttää mutta mutta... se että sanoit et on vaan vähän resoluutiota paranneltu on kyl jo aikas paksua ... kyl tästä täytyy miinus antaa. Kahdeksantoista valhetta jäljellä.

Tuollaista en ole koskaan kirjoittanut.
Taas syytät minua valehtelusta vaikka et ole edes lukenut mitä olen kirjoittanut.

Hän selvästi haluaa minut pois keskustelusta koska tiedän liikaa.

Muut lukijat: SANOKAA NYT JOTAIN!

Juhnu?

Viimeksi muokattu: 26.07.2018 10:25 : KimmoK.

Lisää
26.07.2018 10:16 - 26.07.2018 10:47 #40868 : KimmoK
Tässä lyhyesti mitä bellingcat sanoo kyseisestä kuvasta:

"Just three hours after the crash of Malaysian Airlines Flight 17 (MH17), a picture was published on Twitter that appeared to show a ropeway on the horizon between “Lutugina” and “Tsof” in the area of Torez, which is close to Snizhne."

Eli kuva ei ole bellingcat:n kuva kuten jukkis valehtelee toistuvasti ja (jukkiksen sanalla minua kohtaan) "patologisesti".

Kuva twitteristä:

Tuo wowi tyyppi on donbasin paikallinen tyyppi joka raportoi paljon sodan tapahtumnista.
Hänellä kuulemma karkailee alkoholin käyttö lapasesta, joten hänen julkaisuihin on suhtauduttava aina varauksella.

Bellingcat kertoo myös ottaneensa kuvaajaan yhteyden ja kysyneen alkuperäisiä kuvia.
Kuvaaja oli antanut kameran ja muistikortin SBU:lle, mutta sitä ennen hän oli ottanut varmuuskopion kuvista itselleen.
Kyseiset varmuuskopiot valokuvaaja antoi bellingcatille.

bellingcat kirjoittaa myös:
"Uncompressed versions of both photographs are available here. "
Eli sillä google haulla jonka tein, sainensimmäisellä hakutuloksella tuon bellingcatin sivun josta löytyi linkki alkuperäisiin kuviin.

bellingcat siis täysin avoimesti ja rehelllisesti kertoi mistä se sinisävyinen kuva tuli ja lisäksi toivat julkisuuteen alkuperäiset versiot (joista vain kuvaajan tiedot oli poistettu metadatasta).

bellingcat kirjoittaa myös:
"After acquiring the original copies of the smoke pictures from the photographer it became apparent that the shutter speed differed between the two photographs, and the photographs that had been previously published had colour and brightness adjusted to make the smoke trails more visible, which also affected the visibility of clouds in the those images. Based on the original images, it is clear that the weather visible in the pictures matches the local weather conditions at the time."

Eli kuten olin sanonut, kuvan parametrejä oli muutettu jotta savu oli saatu näkyväksi. Ja siksi taivas "näytti" siniseltä.
bellingcat ei siis yrittänyt huijata. Enkä minä ole edelleenkään missään valehdellut. Kertaakaan. Koskaan.

MUUT LUKIJAT, sanokaa nyt jotain!

Lisäys, linkki bellingcat:n kirjoittamaan:
www.bellingcat.com/resources/case-studies/2015/01/27/examining-the-mh17-launch-smoke-photographs/

Liitetiedostot:
Viimeksi muokattu: 26.07.2018 10:47 : KimmoK.

Lisää
26.07.2018 10:22 #40869 : Jukkis
Luulenpa kuule ettet eläissäsi löydä toista näin pitkämielistä moderaattoria kun meikäläinen. Valehtelu kun on asia kjota ei siedetä missään ja käytännössä siitä saa lemput kaikkialta. Jotkut heittää heti mäelle, toiset antaa ne kolme varotusta. Minä annan sentään toistakymmentä ja siltikään ei vielä ole kirkossa kuulutettu että joutuu pois vaan yksinomaan häpeänurkkaan eristyksiin kirjoittelemaan yksin ittelleen. Sekin on väliaikaista josta pääsee heti pois kun parantaa tapansa.
Tällä tuodaan esiin että päättyy tämä ukaasi miten tahansa, et ole mielivallan uhri vaan peili on sitä varten josta syyllisen näkee ja oma käytös on johtanut tilanteeseen.

Tosin on sanottava että uhkauksen jälkeen on tapahtunut huomattavaa ryhdistymistä. Se missä alkupään viestissäsi valheita saattoi olla helpolla toistakymmentä jo yhdessä viestissä, nyt on mennyt jo useita viestejä ilman minkäänlaista palturia. Eka tuli kun halusit kokeilla rajojas ja toinen on kiistatta tulkinnallinen. Eihän se sun vikas että bellingcat väärentelee valokuvia ja vieläpä niin huonosti ett sen näkee kuka vaan samantein. Joka tapauksessa kehitykses kulkee hyvään suuntaan ja siitä tunnustus. Eihän tässä ole kielletty kun valehteleminen ja muuta puppua ei ole kielletty esittämästä, kunhan mun ei tartte niitä lukee.

Lisää
26.07.2018 10:32 - 26.07.2018 10:34 #40870 : KimmoK

Juhnu kirjoitti: Poliitikot nyt sanoo julkisestikkin paljon hullumpia asioita. Tämä nyt trollia kenestäkään vielä tee.

Jukkis saa 10/10 pistettä minun trollianalyysissäni.
Ja hän puhuu soopaa aivan jatkuvasti, ei vain toistuvasti.

Mutta KIITÄN sinua siitä että valaisit minulle taustoja miten jukkis yleisesti käyttäytyy sinikivi.com keskustelualueilla.
Hän siis puhuu potaskaa ja inttää jatkuvasti useissa eri keskusteluissa.

Kiitos, kiitos, kiitos.

Jukkis ei siis ole trolli MH17 asiassa, hän on vain "jukkis".
Kiitän, kunnioitan ja pokkaan.

Etkö voi lainata sitten alkuperäistä tekstiä sellaisena kuin se on, niin ei minunkaan tarvitse turhia alkaa lässyttämään?

Oletin että jukkiksen puupäähaukut ja muiden lukijoiden + suomalaisten väheksyminen oli jo kaikille selvä.
Hänhän pitää raadin tulosta vääränä koska raatilaiset ei tiedä kylliksi.

Mites muut kohdat, kai nyt selvästi isänmaallisena miehenä olet jostain samaa mieltä kanssani?

No se on aivan helvetillisen naurettavaa että annoit jukkikselle "b" arvosanan.
Jukkis puhuu soopaa melkolailla joka ikisessä viestissään MH17 tapaukseen liittyen ja olet kyllä umpisokea jos et ole sitä vielä tajunnut.

Enkä ole kanssasi samaa mieltä että trolleille pitää ampua kuula kalloon.

Viimeksi muokattu: 26.07.2018 10:34 : KimmoK.

Lisää
26.07.2018 10:39 - 26.07.2018 11:00 #40871 : KimmoK
Jukkis vastasi
>Tosin on sanottava että uhkauksen jälkeen on tapahtunut huomattavaa ryhdistymistä.

SOOPAA!

>Se missä alkupään viestissäsi valheita saattoi olla helpolla toistakymmentä jo yhdessä viestissä

SOOPAA!

>kunhan mun ei tartte niitä lukee.

Sun vika on se että et lue etkä yritä ymmärtää.
Otat tiedon vain epäluotettavista lähteistä.
Siksi olet aina väärässä kun kirjoitat MH17:sta.

Jukkiksella edelleen tämä päällä:
"Venäjä-kriittiset, maltilliset keskustelijat yleensä potkitaan pois, blokataan tai kiusataan ulos. "
(YLE:n julkaisema määritelmä jolla tunnistaa trollifoorumin)

Ilmeisesti Vedan hän jo onnistui kiusaamaan pois.
Minut hän aikoo blokata.

Viimeksi muokattu: 26.07.2018 11:00 : KimmoK.

Lisää
26.07.2018 11:11 #40872 : Juhnu
Juhnu vastasi aiheeseen: BUK-ohjus

Trolli on eri asia kuin sotilas, joka on jo tietoisesti valinnut ja näyttänyt puolensa pukiessaan sotilaspuvun.
Puhuin napin antamisesta tälläisille vieraan valtion sotilaille, joita olisi sitten Suomen rajojen sisäpuolella, mutta eivät syystä tai toisesta olisi hyväksyneet alisteista asemaa Suomen puolustusvoimien alaisuudessa.

Alkaa tuntua, että kukahan täällä yrittää tehdä mielipidemuokkausta vääristelemällä toisen kommentteja.

Lisää
26.07.2018 11:28 - 26.07.2018 13:04 #40873 : KimmoK

Juhnu kirjoitti:

Trolli on eri asia kuin sotilas, joka on jo tietoisesti valinnut ja näyttänyt puolensa pukiessaan sotilaspuvun.
Puhuin napin antamisesta tälläisille vieraan valtion sotilaille, joita olisi sitten Suomen rajojen sisäpuolella, mutta eivät syystä tai toisesta olisi hyväksyneet alisteista asemaa Suomen puolustusvoimien alaisuudessa.

Ok.
Anteeksi. Olin huolimaton.
Minä puhuin trolleista mutta kun aloitkin puhumaan sotilaista niin se meni minulta ohi.
Lainaus sinun viestistäsi: :lainaus loppuu

Alkaa tuntua, että kukahan täällä yrittää tehdä mielipidemuokkausta vääristelemällä toisen kommentteja.

Korjasin virheeni tässä. Ok?

Oletko edelleen sitä mieltä että jukkis ei toistuvasti puhu soopaa mh17:sta?

Lisäys:
Esim alkaen 1. Viestistä:
www.sinikivi.com/media/kunena/attachments/790/buk-ohjus-jukkiksen-soopa-aloitus-leikattu.txt

Liitetiedostot:
Viimeksi muokattu: 26.07.2018 13:04 : KimmoK.

Lisää
26.07.2018 12:54 - 26.07.2018 14:16 #40874 : KimmoK

Veda kirjoitti: Olisi ollut kiintoisaa nähdä iso määrä vastauksia galluppiin. Veikkaan, että vaihtoehto b olisi ollut yleisin.

Jukkis: Minulle riittää nyt tämän ketjun ja koko Sinikiven seuraaminen. Nimittelit KimmoK:ta niin törkeästi, että kunnianloukkaussyytteen nostaminenkin olisi mahdollinen. KimmoK:n on varmaan turha odottaa sinulta anteeksipyyntöä. Ja sama meno näyttää jatkuvan: sinulla on megalomaanisia väitteitä, itsesi korostamista, esiintymistä muka tieteellisenä ja toisten väheksymistä. Todellisuudessa itsekritiikkisi puuttuu lähes täysin. Katsopa Jukkis joskus peiliin ennen kuin syytät toisia tarkoitushakuisiksi satuilijoiksi! Takavuosien fiksu Jukkis on kadonnut jonnekin, arvostukseni sinua kohtaan on mennyt.

Tässä BUK-keskustelussa ripustit kaulallesi myllynkiven, jonka kanssa ei voi pysyä pinnalla, mutta et itse halua nähdä todellisuutta. Kimmo on osoittanut joutavat vänkäämisesi hyvin, minun ei tarvitse niitä enää osoittaa.

Adios.

VIELÄ LISÄYS: Toisten kunnioittaminen on se, mitä peräänkuulutan Jukkikselta ja muiltakin. Se valitettavasti puuttuu täältä. Ja ylipäätään foorumilla on liikaa politiikkaa ja liian vähän henkistä esoteriaa. Ja yksi keskustelija sabotoi ihan kaikki ketjut negatiivisilla asiaan kuulumattomilla höpinöillään. Minulle riittää täällä käymiset.

Veda, luulen että kaikki muut paitsi soopamies ja höppäs-köppäsmies ovat kanssasi samaa mieltä.

On harmi jos jätät aiheen.

Kiitos erityisesti toteamastasi:
"Nimittelit KimmoK:ta niin törkeästi, että kunnianloukkaussyytteen nostaminenkin olisi mahdollinen."

Muuta:
Jos joku haluaa katsoa mitä olen ns.soopaa kirjoittanut, tuosssa taitaa olla 1. Viestini : www.sinikivi.com/keskustelu-sinikivi-com/konspiraatio/18225-buk-ohjus?start=105#40112

Siitä lähtien esitin korjaavia asiatietoja jukkiksensoopaa sisältäneisiin väitteisiin.

Viestissä www.sinikivi.com/keskustelu-sinikivi-com/konspiraatio/18225-buk-ohjus?start=120#40125 jouduin ensimmäistä kertaa totemaan että jukkis valehtelee. Koska onhan esim venäjän ja malesian osallistuminen DSB tutkimukseen selvästi dokumentoitu fakta. Yms.

Ja tuossahttp://www.sinikivi.com/keskustelu-sinikivi-com/konspiraatio/18225-buk-ohjus?start=135#40142 toin esille mm. Reikien mittaamiseen käytettyjä juttuja. Huomaa mm. rullamitta.

Hetkeä myöhemmin jukkis väittää minun mm.käyttävän kuvamanipuloitua materiaalia... jne.. jukkisvilunkia...

Viimeksi muokattu: 26.07.2018 14:16 : KimmoK.

Lisää
26.07.2018 13:49 #40875 : Jukkis
No nyt on ainakin tämä valokuva -asia saatu lopulta päätökseensä. Sen tiesin minäkin että tuo sunshine -kuva putkahti varsin epämääräisestä lähteestä esiin jo muutaman tunnin kuluttua. Higgins levitti sitä tottakai minkä kerkes ja sai välittömästi murskaryöpyn osakseen juuri noiden sääjuttujen takia. Mediakin karsasti sen esittämistä koska lukijakunta kommentoi sen aitoutta varsin jyrkkäsävyisesti ja pakkohan se on sanoa, että väärennöksenä se onkin suhtkoht kömpelö. Jossain kohtaa Higginsikin oli sitten pakko peruuttaa kun huomasi että tää juttu ei uppoa jengiin.

Meidän Kimmokoo toki yritti tehdä higginsit täälläkin. Ellen olisi ottanut tätä kuva-asiaa esiin niin kaikki olisi jääneet uskoon että sunshine -kuva on aito. Sitä en sit sano onko korrektia että kun häntä tuetaan näin vahvasti täällä, niin kiitoksena tämä maestromme sitten kusee opetuslapsiaan silmään että vaan lorina soi. mutta pakkohan hänenkin oli tuo ylläoleva tunnustus lopulta tehdä kun varmaan aavisteli että tiedän jo asian oikean laidan tai ainakin otan siitä selvää hyvinkin pian.

Tämä olisi voinut jäädä tähän mutta nelisen kuukautta myöhemmin Bellingcat sitten julkisti "alkuperäisen" kuvan ja erikoiseksi tämän tekee että tämä vähemmän alkuperäinen sunshine -kuva nähtiin jo muutaman tunnin päästä ja "alkuperäinen" vasta kuukausien päästä. Muuta eroahan niissä ei ole kun että sinitaivas oli korvattu harmaalla pilvimassalla.

Jostain kumman syystä sunshine -kuva vilahti taas JITin jutuissa joka kertoo kai jotain tutkimuksen laadusta?

Yhtä kaikki, kuva-asia buk-laukaisusta on nyt läpikäytynä. Se on yksimielisesti kaikkien mielestä väärennös, jopa Higginsin itsensä (pakkoraossa tunnustettuna) ja tästäkin sitä sai taas muutaman päivän kulumaan.

Lisää
26.07.2018 14:01 - 26.07.2018 15:53 #40876 : KimmoK

Jukkis kirjoitti: Meidän Kimmokoo toki yritti tehdä higginsit täälläkin. Ellen olisi ottanut tätä kuva-asiaa esiin niin kaikki olisi jääneet uskoon että sunshine -kuva on aito.
... Muuta eroahan niissä ei ole kun että sinitaivas oli korvattu harmaalla pilvimassalla. .

Kirjoitit taas 100% SOOPAA.
Selkeästikään et elä tässä maailmassa.
(Kuva siis osoittautui AIDOKSI eikä väärennökseksi.)

Lisäys:
Jukkiksen puppu/soopa väärennöksestä yms mm. Tuolla:
www.sinikivi.com/foorumi/konspiraatio/18225-buk-ohjus?start=420#40771
(Esitin muuttumattoman kantani heti ensimmäisessä viestissä. Vaikka se tuli ulkomuistista, vain väriparametrin muutos unohtui mainita)
Siihen jukkis vastasi heti:
"Jätetään me muut saivartelijan ja sanojenvääntäjän hölinät omaan arvoonsa"
:Lisäys

Ne jotka osaa lukea yllä olevat seikat näkee että jukkis on ainoa ihminen joka tuosta kuvasta on puhunut soopaa.

Jukkiksen vilunkimeno jatkuu vain.

Juhnu vieläkö seisot arvosanojesi takana?
Eikö jukkis edelleenkään puhu soopaa toistuvasti?

Viimeksi muokattu: 26.07.2018 15:53 : KimmoK. Syy: Lisäsin linkin jukkis kuvasoopaan.

ykskertayks
Sivu luotiin ajassa: 0.393 sekuntia