Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus Salasana: Muista minut

Suomalaisten ja turkkien sukulaisuus
(1 katselee) (1) vieras
Tämä foorumi on omistettu salatieteelle ja muulle epäilyttävälle hermeettiselle menolle.
  • Sivu:
  • 1

AIHE: Suomalaisten ja turkkien sukulaisuus

Suomalaisten ja turkkien sukulaisuus 28.01.2012 11:05 #11439

• Narian
  • PAIKALLA
  • Guru
Jouko Piho: Hämmästyttävä kirja Suomesta (27.1.2012)

Niille meistä, jotka ovat Bockin perheen saagansa lukeneet, otsikon toteamuksessa ei tietenkään ole mitään uutta. Mutta minä en ainakaan ollut tuosta Pihon mainitsemasta teoksesta aiemmin kuullut, joten tehdään tästä nyt oma topikki tännekin.

Turkkihan on muuten vanha (k)arjalainen sukunimi.
Markkinoiden paras D-vitamiinikapseli: Carlson Labs, Vitamin D3, 2000 IU ( ← referointilinkki, jolla saa $5 alennuksen).
Seuraava pandemia on todennäköisesti jo suunnitteilla – kannattaa nostaa veren 25(OH)D tasot kuntoon hyvissä ajoin!
Viimeksi muokattu: 28.01.2012 11:19 Kirjoitti: Narian.

Vs: Suomalaisten ja turkkien sukulaisuus 28.01.2012 12:54 #11444

• frank
  • POISSA
  • Osaaja
Kieltämättä. Myös esim. Volgan tataarit asusteineen näyttävät vanhoissa kuvissa jollain lailla "kalevalaisilta".

Vs: Suomalaisten ja turkkien sukulaisuus 28.01.2012 18:36 #11449

Mun kirjastosta ainaki löytyy. Täytyy lukea. Toi Bockin saaga kans viimein. Tunnen yhen Turkkilaisen, täytyy varmaan kysyä onko kuullu tosta.

Vs: Suomalaisten ja turkkien sukulaisuus 29.01.2012 16:10 #11453

• frank
  • POISSA
  • Osaaja
Narian kirjoitti:
(k)arjalainen

Tuosta en itse ole löytänyt todenperäisiä väittämiä, muutenkuin ed. mainitun tapaisia. Kuten karja-nimiaiheiset viittaukset eivät sovellu arjalais sanaan (Paitsi Arja). Jos omaat jotain lähteitä, olisin kiinnostunut. Itse olen arabia-intian väliltä löytänyt jotain.

Toisaalta seemiläistutkijoiden mukaan täysblondit on askenasin jälkeläisiä (kapeakasvoinen). Joka ei välttämättä sovi suoraltakädeltä karjalaisiin.
Myös jotain kohdassa "Askenaz in Royal genealogies (1732)"
Onkohan Suebi sitten Suomi väännös?

Kirjaehdotus oli kyllä kiinnostava.
Viimeksi muokattu: 29.01.2012 17:41 Kirjoitti: frank.
  • Sivu:
  • 1
Valvojat: Jukkis
Sivu luotiin ajassa: 0.13 sekuntia